Põnev ajalugu: Tallinn-Moskva reisilennuki imeline maandumine Neeva jõel
Lennunduse lähiajaloost on teada üks juhtum, kus lennuk on tulnud linnuga kokkupõrke järel maandada jõele: 2009. aastal sai kangelasteoga hakkama lennukikapten Chesley “Sully” Sullenberg. Kauaaegne piloot Peep Lauk meenutab Acceleristas, et vähesed aga mäletavad, et üsna sarnane intsident leidis aset 1963. aastal mil Tallinn-Moskva lennuk tuli maandada Neeva jõel.
Paljud lugejad mäletavad meie kinodes näidatud filmi “Sully”. Mängufilmi aluseks on tõestisündinud juhtum, kus kokkupõrkel linnuparvega seiskusid 2009. aasta 15. jaanuaril New-Yorgi kohal Chesley “Sully” Sullenbergeri poolt juhitava Airbus 320 mõlemad mootorid.
Kapten “Sylly” oli sunnitud lennuki maandama Hudsoni jõel. See oli õnneliku lõpuga õnnetus, sest reisijad said vaid väiksemaid vigastusi ja kriimustusi kuid kõik pardalolnud pääsesid intsidentist eluga.
Mitte väga kaugelt ajaloo sügavustest leiame aga teisegi sarnase juhtumi, mis puudutab ka Eestit. Nimelt juhtus intsident, milles mõlemad lennuki mootorid ootamatult seiskusid, 21. augustil 1963 Tallinnast Moskvasse startinud reisilennukiga Tu-124.
Aerofloti reaktiivlennuk Tu-124 startis 21. augustil 1963 kell 8:55 Tallinna lennujaamast, pardal 45 reisijat ja seitse meeskonnaliiget. Lennuki sihtkohaks oli Moskva. Lennuki kapten oli 27-aastane Viktor Mostovoi.
Lennuki tehnilised probleemid algasid vahetult peale õhkutõusu. Teliku sissetõmbamisel ei lukustunud esiratas. Piloodid proovisid telikut nii välja kui ka uuesti sisse tõmmata kuid tulemusteta. Esiratas oli vahepealsesse asendisse kinni kiilunud ja ei liikunud enam.