Kriisikomisjon võttis appi vestlusroboti Suve

 (3)
Kriisikomisjon võttis appi vestlusroboti Suve
Kuvatõmmis

Valitsuse kriisikomisjoni ja mitme teise valitsusasutuse veebilehel töötab tänasest automaatne vestlusrobot Suve, mis vastab levinumatele küsimustele seoses eriolukorra ja koroonaviirusega.

Eesti- ja ingliskeelsetele küsimustele vastates kasutab vestlusrobot valitsusasutuste ametlikest allikatest pärinevat informatsiooni.

Forte lihtne test näitas, et robot sai näiteks aru ja andis täiesti adekvaatset infot vastuseks küsimustele, kes on valitsuse kriisikomisjoni juht, mis on koroonaviirus ja millised on koroonaviiruse sümptomid:

Kuvatõmmis

Riigikantselei strateegiabüroo nõuniku Marten Kaevatsi sõnul pakub vestlusrobot uudset lisavõimalust saada infot meid kõiki puudutavatest elukorralduslikest muudatustest ning samal ajal leevendada koormust erinevatele infoliinidele.

„Täna võib Suve vestlusrobotit veel võrrelda kutsikaga, kes kõiki trikke ei oska ja vastuseid ei tea, kuid kümned vabatahtlikud töötavad selle nimel, et teda targemaks ja osavamaks õpetada,“ sõnas Kaevats.

Seotud lood:

Suve üks loojatest Michaela Snopková ütles, et näeb välisspetsialistide nõustajana igapäevaselt, et paljud inimeste küsimused ei vaja personaalset konsultatsiooni, vaid õige infoni suunamist.

„Ei ole tarvis helistada perearsti infoliinile küsimaks, kas praegu saab Soome sõita või uurida töövõimetuslehe kohta. Neile küsimustele leiab ka Suve vastuse. Nii saavad arsti kätte need, kellel on koroonaviiruse või mõne muu haiguse sümptomite ilmnemisel vaja kiiret ja personaalset nõustamist,” tõi Snopková näite.

Läbi aktiivse kasutamise suudab vestlusrobot õppida ja küsimustele vastata järjest täpsemalt. Tänu vabatahtlike tööle oskab vestlusrobot peagi suhelda ka vene keeles. Lisaks kogub ja edastab Suve toimetajatele kasutajate küsimusi, millele vastust ei leita, aidates sel moel kaasa vestlusroboti arendamisele.

Vestlusroboti arendamisse saavad panustada ka vabatahtlikud. Kui oled andmesisestaja, tõlk või keeletoimetaja, siis anna endast märku veebilehel https://eebot.ee/ . Sealt leiavad lisainfot ka asutused ja ettevõtted, kes soovivad enda veebilehele Suve lisada.

Koroonaviirus SARS-CoV-2

  • Inimesed, kes kahtlustavad nakatumist koroonaviirusega, peaksid võtma ühendust oma perearstiga, küsima nõu perearsti nõuandeliinilt 1220 (välismaalt +372 634 6630) või koroonaviirusega seotud küsimuste jaoks loodud numbril 1247 või vajadusel kutsuma kiirabi, helistades hädaabinumbril 112.
  • Olulised telefoninumbrid:
    • 1247 – Käitumisjuhised eriolukorras toimetulekuks ja koroonaviirusega seotud küsimustes (24h, tasuta)
    • 1220 – Perearsti nõuandetelefon eesti ja vene keeles, pakub meditsiinialaseid nõuandeid ja konsultatsiooni (24h, tasuta)
    • 53 01 9999 – Välisministeeriumi konsulaarinfo, kui oled välismaal hätta jäänud (24h)
    • 112 – Hädaabinumber kiirabi, pääste ja politsei kutsumiseks (24h, tasuta)
  • COVID-19 sümptomid on sarnased gripi sümptomitele. Viiruse levinumad sümptomid on köha, palavik ja hingamisraskused.
  • Parim kaitse nakkushaiguse leviku vastu on käte pesemine ja inimestega kontaktist hoidumine.
  • Valitsus kehtestas viiruse kiire leviku tõttu 17. maini eriolukorra. Loe lähemalt, mida see kaasa toob!
  • Pärast välismaalt naasmist peavad nii Eesti elanikud kui ka välisriigi kodanikud olema kaks nädalat isolatsioonis, välja arvatud erandid seoses Baltikumi ja Soomega. Loe lähemalt kriis.ee lehelt!
  • Loe lähemalt koroonaviirusest Terviseameti kodulehelt!