Oleme just hiljuti jaganud artiklit, mis räägib sellest, et Skandinaavia riikides ning just eriti Norras on plaanis lähema kümne aasta jooksul alustada lennunduse elektrifitseerimisega. Värske õnnetus võib vähemalt lühikeses perspektiivis lennufirmade plaane ning ka reguleerijate arvamust asjasse kardinaalselt muuta.

Seda enam, et õnnetuse hetkel oli selle piloodiks lennujaamasid haldava Norra riigiettevõtte Avinor juht Dag Falk-Petersen, kes elektrilennunduse üks kõige agaramaid kaitsjaid. Kaasreisijaks oli riigisekretär Aase Marthe Horrigmo. Iroonilisel kombel toimus õnnetus demopäeval, mil Falk-Petersenil oli plaanis lennutada veel päris mitut teist kõrget riigiametnikku.

Mis täpselt lennukiga juhtus, siiani teada ei ole. Sloveenias toodetud Alpha Electro G2 lennukil, millega õnnetus juhtus, peaks ühe laadimiskorraga olema võimalik läbida umbes 130 kilomeetrit. Falk-Peterseni sõnul kadus tal mootoritest jõud juba lennuväljale liginedes ning lennuk kukkus umbes 70 km/h liikudes järve. Maandumissoov võib näidata, et lennuk lendas viimse piiri peal.

Falk-Petersen ütles eelmisel aastal intervjuus, et 2025. aastaks võiks elektrilennukitega toimuda esimesed ametlikud lennud ning 2040. aastaks võiks kõik riigisisesed lennud toimuda elektrilennukitega. Norrat on peetud elektrilennukite kasutusele võtmiseks üheks kõige paremaks sihtkohaks, kuna seal on inimestel juba palju kogemusi elektriautodega. Samuti on seal elektri abil liikumisest ka tegelik mõju keskkonnale, kuna suur osa riigi elektrienergiast on toodetud taastuvatest allikatest.

Ka Falk-Petersen ise tõdes, et elektrilennunduse populariseerimise seisukohast tegu ülemäära kasuliku sündmusega ei ole. "Meie töö jaoks pole sündmus väga hea," sõnas ta.