Praam võtab pardale 550 reisijat ja 75 autot ning see hakkab kulgema 13-kilomeetrisel mereteel Islandi Landeyjahöfni sadama ja Westmani saare vahet, kirjutas Accelerista.

Niisuguste kindla marsruudi ja regulaarse graafikuga meresõidukite elektrifitseerimine on esimene samm diiselmootorite asendamisel elektrilistega. See võimaldab ühtlasi välja selgitada elektrifiseerimise potentsiaali meretranspordis laiemalt.

Uus elektripraam laeb akusid sadamasse jõudes. ABB Onboard DC Grid süsteem suudab 3000 MWh akupaki täis laadida keskmiselt 30 minutiga.

Praam hakkab sooritama 3600 reisi aastas läbi Islandi karmide rannikuvete, kus veesügavus on kohati vaid 4,5 meetrit, lainekõrgus aga kuni 3,5 meetrit.

Tehnika hulgas on kõige silmapaistvam mõistagi üüratu akupakk, kuid lisaks sellele hoolitseb ABB ka generaatorite, muundurite ja erinevate energiahaldussüsteemide eest. Kõige selle toimimisel hoitakse silma peal aga pilvetehnoloogia abil.

Merelaevandus on jätkuvalt kõige suuremat õhusaastet põhjustav transpordiliik maailmas, mitte sõiduautod ega veokid. Seetõttu on Islandi initsiatiiv äärmiselt oluline esimene samm õhusaastega võitlemisel.

Eestis on praamid elulise tähtsusega. Kas oleks aeg meilgi kaaluda võimalust, panna saarte vahel käima uue aja keskkonnasäästlikud alused?