Pealtnäha pole tegu millegi erilisega. Väljanägemiselt on see üsna minimalistlik, väike betoonsild, mil pikkust vaid 8 ja laiust 3,5 meetrit. Aga Eindhoveni tehnikaülikooli teadlased ja ehitusfirma BAM Infra, kes silla ehitasid, väidavad, et tegu on maailma esimese avalikku kasutusse antud 3D-printimise teel valmistatud taristuosaga.

Sild valmistati umbes 800 betoonikihist. Tõeliseks innovatsiooniks peavad silla loojad meetodit, mille abil betoonikihi valmistamisel sellesse tugevdav teraskaabel paigutati.

3D-prinditud betoonil on tavaliste meetodite ees palju eelised. Näiteks on 3D-printimine märksa kiirem. Samuti pole vaja ehitada ja maha võtta spetsiaalseid vorme, millesse betooni valada ning ka terastugevdusi ei pea eraldi paigaldama. 3D-printimise puhul on ka detailide kujuvalik märksa laiem ja väheoluline pole seegi, et see meetod on materjalisäästlikum ning väiksema ökoloogilise jalajäljega.

Eeldatakse, et uuest sillast sõidavad päevas üle sajad ratturid. Et kindlaks teha, kas rajatis on tõepoolest ülesannete kõrgusel, testisid ehitajad seda viietonnise raskusega. Sild pidas vastu ja nüüd plaanivad sillaehitajad ette võtta juba suurema projekti, milleks on viie elumaja ehitamine - või siis õigemini printimine.