2015. aastal pidi Hiina poole teel olnud Tai AirAsia lend sunnitud naasma Bangkokki, sest üks hiinlanna viskas reisisaatjat kuuma veega, pärast seda kui tema meesõber oli sellega vaidlema läinud.

Kuu aega hiljem läks aga suurem tüli lahti Kunmingi Changshui rahvusvahelisel lennuväljal startinud lennukis Hiinas, kui osa reisijaid ei suutnud aru saada, miks stardieelsete lennuki jääst puhastamise protseduuride käigus ka konditsioneerid lennukis välja lülitati. Seega, ajal, mil lennuk alustas ruleerimist hoovõturajale, et lendu tõusta, avasid vihased reisijad kolm avariiväljapääsu lennuki tiibade kohal. Tulemuseks küll see, et lend jäeti ära ja pardal olnud 25-liikmelise turismigrupi kõik liikmed veeti ülekuulamistele. Kokku oli pardal aga 153 reisijat.

Lennuk oli lumesaju tõttu juba seitse tundi oodanud võimalust õhku tõusta, ehk reisijate pahameelest võis ka aru saada. Esmalt oli üks vanem reisija hakanud kurtma ebamugavuse üle lõpnud õhuga lennukis, aga piloodi selgitusi, et lennuk vajab 30-minutilist jääeemaldamise protseduuri ja selleks tuleb konditsioneerid seisma panna, ei tahtnud osa reisijaid uskuda. Seega on kindel, et vähemalt üks mees avas kaks avariiväljapääsu Boeing 737-800 lennuki ühel küljel, see aga kes avas kolmanda avariiväljapääsu lennuki teisel poolel, jäigi selguseta. Turismigrupi juht ja üks meesterahvas said karistuseks vaid 15 päeva aresti.

Kunmingis on varemgi olnud sama tõsiseid intsidente. Augustis 2012 murdis 31 hilinenud lendude pärast vihast reisijat lennuvälja stardirajale ja püüdsid tõkestada ka teiste lennukite lendutõusu pooleteise tunni jooksul. Aasta hiljem kordasid samasugust meeleavaldust aga juba 50 reisijat, kes tuli pipragaasiga laiali ajada.

Kunming on Yunnani provintsi pealinn Hiina lõunaosas, paikneb 1892 meetrit üle merepinna.

Hiinlaste lennundusviha on juba jõudnud pea kõikjale, kus hiinlasi reisimas nähakse.

Veebruaris 2012 tuli Guami-Shanghai lennult maha tõsta Hiina abielupaar, kes karjus reisisaatja peale, kes nõudis, et nad oma kompsud laealusesse kappi tõstaks. Septembris 2012 pidi Šveitsis lennuk hädamaandumise tegema, kuna kaks hiinlast läksid langetatud tooliseljatoe pärast omavahel rusikaid pidi kokku.

Veebruaris 2014 läksid Phuketis lennukis kaklema juba kaks gruppi hiinlasi, mistõttu 29 inimest tõsteti jõuga lennukilt maha. Aprillis 2014 muutus jälle Bangkokis lennuki õhkutõus veriseks, kui kakluses osales sedapuhku kolm hiinlast.

Asi viis koguni selleni, et Hiina president Xi Jinping pidi isiklikult kutsuma riigi reisijaid paremale käitumisele ja riik väljastas lausa juhtnöörid, kuidas lennureisidel käituda.

2015. aastal avas üks naisterahvas ka avariiväljapääsu stardiks valmistunud lennukis Yanji lennuväljal, siis karistati teda kümnepäevase arestiga.

Aasta tagasi läks aga viis meest reisisaatjale käsitsi kallale Pekingi-Hainani lennuväljal. Nüüd juba muudeti seadusi, et edaspidi sai selliste tegude eest määrata karme rahalisi trahve (kuni 50 000 jüaani ehk 7500 dollarit).

Detsembris läks mürgliks jõuluaegsel ajal Sapporo lennuväljal:

Käesolevast aastast selliseid intsidente enam (või veel) teada ei ole.

Ameerikas on küll tähendatud ameeriklaste lennuraevu sagenemist alates 2001. aasta septembrirünnakuid, ennekõike just terrorirünnakute hirmu tõttu. Üldse esimene lennuraevu intsident registreeriti juba aastal 1947.

Hiinlased on aga alles nüüd hakanud suuremate rühmadena lendama, ja kõik hirmud ja eelarvamused on nähtavasti stardiärevuses vaid võimendunud.