Oskuslik ja mastaapne maksude "optimeerimine" ning oma põhitegevusaladel (veebireklaamindus ja otsimootor) monopoli-laadsete võtete kasutamine lasid tehnoloogiahiid Google'il tohutu suureks ja võimsaks sirguda.

Aga varem või hiljem juhtub ikka, et veelgi vägevamatel saab olukorrast kõrini ning isegi nii võimas tegija nagu Google peab elu eest võitlusse asuma.

Hiljutine aeg on G-majale eriti kibe. Riburada jõudsid avalikkuse ette uudised firmalt kohtu kaudu viit miljardit dollarit nõudvatest ameeriklastest ja Fortes seni kajastamata plaan Google'i reklaamiäri (selle suurimaid käibe- ja tuluallikaid) tükkideks lõhkuda.

Google kasutab enda käsutuses olevaid vahendeid rivaalide blokkimiseks

Kes seda lõhkuda soovib ja miks? Google'i ärivõtteid kuude kaupa uurinud 50 USA osariikide peaprokuröri leiavad, et firmal on veebireklaaminduses monopoliseisus ning see hoiab oma magusat positsiooni eri (jõu)võtete abil. Nad tahavad asja juba lähikuudel kohtusse viia ja monopoli purustada.

Google'i äritegevust uuris samal ajal ka USA justiitsministeerium, mis soovib täpselt sama.

Peaprokurörid ja justiitsministeeriumi esindajad tegid Google'it uurides kuuldavasti lähedalt koostööd ja võivad luua ühise kohtuasja, aga pole seda seni ametlikult kinnitanud. Kuidas nad täpselt monopoli lõhuksid, on samuti avalikustamata.

Google ja selle omanikfirma Alphabet on säärasele ohule tõenäoliselt ammu mõelnud ja võimaliku lõhkumise vastu ka ennetavaid samme teinud. Selle reklaamiharu pole ühtne asutus, mida saaks kergesti tükeldada.

USA võimulolijad pole tehnoloogiahiidude monopolide lõhkumises väga edukad olnud (1980ndatel jäi vastavas kohtulahingus peale IBM, aastal 2000 Microsoft), aga poliitilised tuuled on suunda muutnud.

Vabariiklased, aga ka president Donald Trump isiklikult on Google'i vastu avalikult sõna võtnud, näiteks süüdistusega, et see tsenseerib konservatiivset sisu. Trump tahab tühistada ka ligi kolm aastakümmet kehtinud seaduse, et veebikeskkonnad ei vastuta selle eest, mida nende kasutajad sinna postitavad.