Nelja miljoni elanikuga Los Angeles on esimene suurlinn, kus uut tehnilist lahendust katsetatakse.

Tavaline musta karva asfalt neelab 80–95 protsenti päikesevalgusest, samas kui hall „jahutusasfalt“ seda hoopis peegeldab, vähendades oluliselt temperatuure maapinna lähedal ja muutes linnatänavad jahedamaks, väidavad meetodi entusiastid.

Tehnika esitlemise raames näitas jahutavat kattematerjali turustava ettevõtte GuardTop müügijuht Jeff Luzar, kuidas üheainsa värvikihiga katmine võib temperatuuri tänavapinnal vähendada ligikaudu kuue-seitsme kraadi võrra.

Los Angeles on esimene linn California osariigis, kus lahendust testitakse avalikel teedel — pärast esialgseid katseid parklates, kinnitas Los Angelese tänavate heakorra ameti asedirektor Greg Spotts.

Linnavalitsuse ametnikud kavatsevad seirata Los Angelese elanike suhtumist uudsesse asfaldikattesse, nagu ka seda, kui kiiresti tiheda liikluse poolest kurikuulsas linnas halli värvi kattekiht ära määrdub.

Lõuna-California ülikooli tsiviilehituse ja keskkonnatehnoloogia aseprofessor George Ban-Weiss märkis, et jahedatel teekatetel on küll kuumuse kahandamise potentsiaali, kuid et nende kasutamisega võib kaasneda ka mõningane lõiv keskkonnale. Tema arvates on Los Angeles teinud õige valiku, rajades enne lahenduse laialdasemat rakendamist hulga jahutava asfaldi „katselappe“ ning nende tõhusust ja mõjusid hinnates.