Ampler erutab ühisrahastajaid enam kui Nobe: viimasel koos vaid 10% rahast

 (9)
Ampler erutab ühisrahastajaid enam kui Nobe: viimasel koos vaid 10% rahast
Ampleri jalgratasAmpler

Elektriratas Ampler erutab ilmselgelt investoreid rohkem kui Nobe elektriauto: viimasel on koos vaid 10% loodetud rahast, samal ajal kui Eestis toodetud särtsvelo on paari päevaga ühisrahastuse abil saanud täis esialgse toetussumma. Miks see nii on?

Ampler ja Nobe on kaks brändi, mida oskavad nimetada ka asjatundmatumad, kui juttu tuleb elektritranspordi edulugudest Eestis. Ampler on meie ägedaim elektrirataste tootja, Nobe peaks Eesti taas tooma autotootjate riikide peresse.

Ent nagu näha, ühel läheb paremini kui teisel ning ratas erutab investoreid rohkem kui stiilne “kaasavõetav” kolmerattaline autotaoline.

2013. aastal n-ö põlve otsas Arukülas elektrirattaid tootma hakanud ettevõte on ühisrahastusega kogunud korduvalt soliidseid summasid, pole erandiks ka praegune Funderbeam – investeerimiskampaania.

Nobe on samal ajal hädas Indiegogo kampaaniaga, mille lõpuni on jäänud veel vaid 7 päeva, ent loodetud 100 000 dollarist (90 000 eurot kopikatega) on koos alla 10 000 euro.

Seotud lood:

Ampleri eduloo tagamaad

2016. aastal muudeti brändinimi Ööbik Ampleriks, ning võeti üksteise järel vastu rida julgeid otsuseid. Tegijail on olnud õnne ja asjatundlikkust: ettevõttele aluse pannud kaks meest on ise ratta-, moto- ja automaailmaga hästi kursis ning prototüübid suures osas oma kätega valmis ehitanud.

Tänaseks on Ampleril kontorid Tallinnas ja Berliinis, ettevõttes on tööl 36 inimest. Ampleri edevaim šõuruum asub Berliinis.

Üle ilma sõidab ringi enam kui 3 500 Ampleri elektriratast. Tootmises on praegu kolm erinevat mudelit, nende hinnaklass jääb paari-kolme tuhande euro kanti. Sõltuvalt mudelist, sõitjast ja sõidumaneerist on elektri toel ühe laadimisega võimalik läbida 50-70 km.

Käimasoleva Funderbeam – investeerimiskampaaniaga loodeti leida minimaalselt 500 000 eurot, et laiendada tootmist: uues tehases peaks valmima 25 000 elektriratast aastas.

EAS on ettevõtte laienemist toetanud 400 000 euroga, Funderbeam ühisrahastusplatvormil on investorid aga näidanud üles suurt toetust: esialgne eesmärk, 500 000 eurot on juba koos.

Tegelikult on koos rohkemgi: 22. augusti keskpäeva seisuga juba 1,22 mln eurot. Kampaania ülempiir 2,5 mln eurot saab tõenäoliselt tehtud, sest koguni 21 päeva on veel minna.

Lisaks uuele tehasele lubab Ampler peagi välja tulla uue mobiilirakendusega, mis pakub Ampleri omanikule rea uusi teenuseid. Elektrirataste uued mudelid peaksid jõudma müügile 2021. aastal.

Funderbeami investeerimiskampaania juures on põhjalik kirjeldus ettevõtte senisest eduloost ning realistlikud ajakavad. Suuri sõnu ei tehta. 24 kuuga on teenitud müügitulu 6,5 mln eurot. Asjatundliku investori jaoks on tegu enam-vähem kindlapeale minekuga.

Sellest, miks NOBE edulugu takerdus, loe SIIT