Iseäralik väliskuju pole aga mitte pelgalt kunstipärane disainisaavutus, vaid pakub ka stabiilset, kärmet ja mugavat võimalust troopiliste saarte vahel u 100-kilomeetrise tunnikiirusega ristlemise käigus sõprade ja šampuse seltsis lõbusalt aega veeta. Vahendab New Atlas (endine gizmag).

Kaheksa aastat uurimis- ja arendusjärgus olnud 18 meetri pikkuse SS18 tänavune esitlus tekitas paljudes asjatundjates suurt huvi ja imestust. Ainulaadse konstruktsiooniga topeltkere annab alusele traditsiooniliste veesõidukitega võrreldes enneolematu kombinatsiooni kiirusest, stabiilsusest ja juhitavusest, mis tõotab tulevikus mugavamat ja ohutumat kihutamist veepinnal ilma kartuseta tormiselt merelt tuuseldada saada.

Ehkki alus vastab üsna hästi sõnaraamatus toodud määratlusele katamaraanist — koosneb see ju kahest rööpsest kere-elemendist, mida ühendab laevatekk —, rõhutavad ettevõtte Glider Yachts esindajad, et see pole ei traditsiooniline katamaraan ega ka kaksujuklaev (ingl SWATH; small waterplane area twin hull).

Selle asemel tekitavad spetsiifiline keredünaamika ning sellega harmooniliselt koos toimiv stabiilsuskontrollisüsteem SCS ja jõuülekandesüsteemi (ingl powertrain) konfiguratsioon täiesti unikaalse libiseva liikumise, milles ühinevad kaksujuklaeva stabiilsus ja katamaraanile omane tõhusus suurtel kiirustel. Tootja osutusel tähendab see, et SS18 võib pakkuda mugavat, vähem kui tund aega kestvat meresõitu nt Saint-Tropez’ ja Monaco või Miami ja Bahama saarestiku vahel isegi juhul, kui veepind pole just peegelsile.

Alust ajavad vees edasi tõeliselt muljetavaldavad mootorid. Laeva keskosasse on paigaldatud neli veepinna-alust ajamidüüsi, millest igaüht juhib ja varustab kütusega 270 hobujõuline ülelaadimisega mootor. SS18 tekile kapteniistme taha mahub istuma neli reisijat. Pardale paigaldatud tehnikapargist väärib mainimist eridisainiga Garmini armatuurlaud, mille kaks puutetundlikku ekraani võimaldavad kõiki seadmeid juhtida, ning JL Audio tippklassi helisüsteem, mis on häälestatud spetsiaalselt aluse vajadusi silmas pidades.

Ettevõtte Glider Yachts haldusjuhi Rob McCalli osutusel jääb SS18 hind suurusjärku miljon naelsterlingit (u 1,18 miljonit eurot). Glideri esimesed seitse klienti on juba kvalifitseerunud ja ootavad esimesi proovisõite, mis peaksid aset leidma kohe, kui tootja on viimaste kohenduste ja lõppviimistlusega ühele poole saanud.

Hetkel otsib ettevõte kolmanda etapi rahastajaid, et tuua turule 12 istmega, tippkiirust 70 sõlme (130 km/h) võimaldav mudel Sports Limousine. Tulevikus peaksid Glideri „glaider-jahtide“ perekonda lisanduma limusiini- ja grand touring sports -klassi superjahid kerepikkustega 35 kuni 80 meetrit.