Enamasti on olnud tegemist kohtadega, kus mingil põhjusel pole nähtud vajadust erinevatele omanikele kuuluvate raudteeliinide ühendamiseks, vaid selle asemel tuleb leida lahendus ristmikuga. Inglismaal Newark-on-Trentis on ka sarnane ristmik, kus rongid kihutavad isegi 160 km/h ja kokkupõrkeid peab aitama välistada tõhus signalisatsioonisüsteem.

Tavaliselt näeb selliseid asju aga pigem vanadel juba 19. sajandist pärinevatel raudteedel, nagu eriti Indias tänini kasutusel on. Austraalia Victoria osariigis, Briti Walesis ja USA Pennsylvanias on aga alles ka sedasorti ristmikud kitsarööpmeliste ja laiarööpmeliste liinide vahel.

Ja selline ristmik võib olla rongile üsna lõhkuv:

Paistab, et täisnurkne ristmik on isegi suhteliselt ohutu, kuid teistsuguste nurkade all ühendatud raudteed suurendavad siiski rongide ohtu rööbastelt maha sõita. Ja on vähemalt teoreetiline võimalus, et üks rong võib teisele külje pealt sisse sõita.

Kas ka Eestis on midagi sellist kasutusel olnud? Forte ei tea.