Rebrikov rääkis mainekale teadusajakirjale Nature, et tal on sarnaselt Jiankuile plaanis naise kehasse paigutada geenmuundatud embrüod. Vene teadlasel on kavas eksperimenteerida sama geeniga, millega katsetas Jiankui - CCR5 nime kandva geeni "välja lülitamisega" tahab Rebrikov takistada HIV nakkuse levikut emadelt lastele, Jiankui tegeles aga isadelt pärinevate geenide muutmisega.

Viimane on kusjuures üks peamisi kriitikakohti, miks teadlased Jiankui tööd mõttetuks pidasid - kuna HIV edasikandumine isalt on võrdlemisi ebatõenäoline, ei saanud teadlased aru, miks Jiankui just sellise eksperimendiga vastuvoolu üritas ujuda.

Samas ei ole suuremad teadlasterühmad aga ka sel korral inimembrüote geenmuundamist hõlmava eksperimendi läbi viimisega rahul, kuna paika pole pandud rahvusvahelist raamistikku, mille piirides selliseid, potentsiaalselt ohtlikke eksperimente läbi viiakse.

Mitmed Nature'iga ühendust võtnud teadlased viitasid ka sellele, et geenide manipuleerimise tehnoloogia pole piisavalt küps ning samuti pole seda inimesed. "On vastutustundetu selle projektiga hetkel edasi minna," ütles Maailma Terviseorganisatsiooni nõukogu liige Alta Charo, kes igapäevatööna tegeleb bioeetikaküsimustega Wisconsin-Madisoni Ülikoolis. "Tehnoloogia pole selleks valmis," lisas üks CRISPR-Cas9 süsteemi välja töötajatest - California Berkeley Ülikooli bioloog Jennifer Doudna.

Rebrikov loodab eksperimendiga siiski edasi minna ning tema hinnangul võiks sellega vajalike lubade saamisel alustada juba selle aasta lõpus. Tema sõnul on tal juba kokkulepe Moskvas asuva HIV-keskusega, kus mitmed naised eksperimendis osalemisest väga huvitatud on.

Venemaa seadusandlus on valdava osa maailma riikide omast erinev - kuigi geneetika muutmisega seotud eksperimendid on laias laastus keelatud, pole seadustes midagi öeldud konkreetselt embrüote geenmuundamise kohta. Rebrikovi hinnangul võivad kohalikud võimud tema palvel seadusepügalaid täpsustada lähema üheksa kuu jooksul.