Kahe inglise emakeelega lapse vestlusi oma vanematega salvestati nii kahe kui ka kolme aasta vanuses, kokku 60 tunni jagu. Arvutimudel ei eeldanud laste lähtumist mingitest teadaolevatest keelereeglitest, vaid püüdis leida struktuure nende jutust endast, vahendavad ERR teadusuudised.

Selgus, et lapsed ei lähtunud sugugi neist reeglitest, mille keeleteadlased on inglise keele kohta avastanud. Seejuures oli mõlemal lapsel kujunenud omaenda isikupärane reeglistik.

Varem on mõned keeleteadlased on arvanud, et juba siis, kui väikesed alles lapsed rääkima õpivad, rajaneb nende kõne tavapärastel grammatikareeglitel, mis määravad, kuidas näiteks nimi- ja tegusõnu kasutada ja lauseteks kombineerida.

Texase ülikooli ja Max Plancki evolutsioonilise antropoloogia instituudi teadlaste uuringust ilmnes ootuspäraselt, et kolmeaastased lapsed mõistavad kaheaastastega võrreldes niiöelda täiskasvanute grammatika reegleid juba paremini.