Väike ports pähkleid päevas aitab vältida kaalutõusu

 (8)
Väike ports pähkleid päevas aitab vältida kaalutõusu
pähklidwww.visualhunt.com

Hiljuti veebiajakirjas BMJ Nutrition, Prevention & Health avaldatud uuringu kohaselt takistab 14 grammi ehk poole portsjoni pähklite söömine päevas kehakaalu suurenemist.

Teadlased väitsid, et ebatervisliku toidu asendamine tervislike pähklitega on lihtne strateegia vältimaks järkjärgulist vananemisega kaasnevat ehk siis ainevahetuse aeglustumisest tingtud kaalutõusu.

20 aasta jooksul viisid teadlased läbi kolm pikaajalist teadusuuringut, milles osales rohkem kui 280 000 täiskasvanut. Uuringute käigus jälgiti uuringus osalejate kehakaalu, liikumist ning pähklite söömise harjumusi.

Vaatluste tulemusena selgus, et erinevate pähklisortide suurenenud tarbimine vähendas ainevahetuse aeglustumisest tingitud kaalutõusu ja vähendas rasvumist. Kui süüa vaid pool portsu pähkleid päevas, kahaneb tõenäosus võtta aastatega kaalus juurde 15%.

Kuna tegemist oli n-ö vaatlusuuringuga, siis põhjust, miks pähklid nii mõjuvad, ei olnud võimalik täpselt välja selgitada. Sellegipoolest tegid teadlased mõningaid oletusi ning pakkusid, et kuna pähklite närimine vajab jõupingutusi, jääb inimesel vähem energiat muude asjade söömiseks.

Pähklite kõrge kiudainesisaldus võib lükata edasi mao tühjendamise ja tekitab pikemaks ajaks täiskõhutunde. Pähklikiud seovad ka hästi soolestiku rasvu ning nende kõrge küllastumata rasvade sisaldus aitab suure tõenäosusega kaalutõusu ära hoida.