Järeldusele, et evolutisooni potentsiaal on seotud keskkonnaga, jõuti pärast fossiilide uurimist, vahendavad
.

Korallrahud on tuntud oma bioloogilise mitmekesisuse poolest, kuid seni arvasid teadlased, et paljud korall-korterites elavad loomad olid sinna emigreerunud teistest ökosüsteemidest nagu näiteks rannikuvetest, kirjutab Sciencemag.

2000. aastal hakkas Berliini loodusloomuuseumi paleontoloog ja teadustöö autor Wolfgang Kiessling koos kahe kolleegiga uurima merealuste loomade fossiile ja avastas, et 1426 liiki mereelukaid pärineb korallrahudest. Seda on ligi 50 protsenti rohkem kui pärineb madalatest rannikuvetest.

Kiesslingi sõnul on riffid aidanud kaasa ka teiste elupaikade mitmekesisule, sest paljud liigid, mis sealt pärinesid, rändasid mujale: “Me olime üllatunud nähes, kui suur hälli efekt tegelikult on.”

Florida tehnoloogiainstituudi paleontoloogi Richard Aronsoni sõnul võib tänapäeva korallrahude lagunemine teistele ökosüsteemidele tuua kaasa pikaajalisi tagajärgi, kuna väheneb bioloogiline mitmekesisus.