Seabourn Encore pakub reisimõnu kuni 604 reisijale kahekohalistes kajutites, millel on eraldi verandad. Meeskonnas veel 450 inimest. Ehitati laev Fincantieri tehases Margheras Itaalias, tellijaks Seabourn Cruise Line, omanikuks Carnival Corporation & PLC. Valmis sai ta ametlikult 30. novembril 2016, pidulikult ristiti aga 7. jaanuaril, esimene reis viis laeva sealt Singapurist Bali saarele, sealt jätkub sõit Sydneysse, Austraaliasse. Veeväljasurveks(mis väljendab laeva suurust) on 40 350 tonni. Laev on 198 meetrit pikk ja 25 meetrit lai. Maksma läks 380 miljonit dollarit. Kaksikõde Seabourn Ovation peaks valmima aastal 2018.

Viking Sky on üks kahest Viking Ocean Cruises'i tellitud uuest alusest, see lasti merele 26. jaanuaril. Ka see valmis Itaalias Fincantieri meistrite käe all, minnes maksma 300 miljonit dollarit. Laeva pikkuseks on 227, laiuseks 28 meetrit, veeväljasurveks 47 800 tonni, kiiruseks merel 20 sõlme (37 km/h). Sõidab Norra lipu all, mahutab 930 reisijat. Hetkel paikneb Ancona sadamas.

Viking Sun on valmimas sealsamas, samuti Viking Ocean Cruises'i tellimusel ja on juba neljas samasugustest Viking Star-tüüpi alustest, mille näitajad kattuvad üldjoontes Viking Sky omadega. Mitte ajada segi praegu Hollandi jõgedel sõitva MS Viking Suniga, mis valminud juba 2006 Saksamaal ja mida suurte kruiisiaevade hulka ei loe.

Norwegian Joy on valmimas Meyer Werfti laevatehases Papenburgis Saksamaal, tellijaks Norwegian Cruise Line's. Laev on eespool mainituist oluliselt kallim - 920 miljonit dollarit, kuid ka selgelt suurem, 326 meetrit pikk ja 42 meetrit lai, veeväljasurvega 167 400 tonni. Kiiruseks juba 23 sõlme (43 km/h). Laev asub teenindama ennekõike hiinlasi, reisijate arv kuni 4400, meeskonnas 2100 inimest.

Majestic Princess peaks olema sõidukorras Roomas 4. aprilliks 2017 ja edaspidi võtma suuna uuele kodusadamale Shanghais. Laeva tellijaks Princess Cruises, omanikuks Carnival Corporation & PLC. 330 meetrit pikk ja 47 meetrit lai kruiisilaev, mille veeväljasurveks on 143 000 tonni läheb maksma 760 miljonit dollarit. Kiiruseks merel 23 sõlme, reisijaid mahub aga kuni 4273, lisaks 1350 meeskonnaliiget. Valmistajaks ikka Fincantieri, Monfalcones, Itaalias.

Silver Muse - ka selle kruiisilaeva ehitab Fincantieri, kuigi Sestri Ponentes Itaalias, tellijaks Silversea Cruises, omanikuks Lefebvre perekond Roomas. Laev on 213 meetrit pikk ja 26 meetrit lai, veeväljasurvega 40 700 tonni. Kiiruseks 20 sõlme, kuid maksumuseks harjumatult vähe 125 miljonit dollarit. Reisijaid mahub kuni 691 ja meeskonnas on veel 400 inimest.

MSC Meraviglia - no nüüd lööme küll juba maksumuses uue suurusjärgu lauda - miljard dollarit. 315 meetrit pikk ja 43 meetrit lai, veeväljasurvega 167 600 tonni, suudaks see laev sõita 43 km/h. Mahutab aga ligi 5400 reisijat ja 1400 meeskonnaliiget. Ehitajaks STX Europe (St Nazaire, Prantsusmaal), laeva omanikuks Mediterranean Shipping Company (MSC).

Palju intiimsemat sõidumõnu peaks pakkuma National Geographic Quest, mahutades sadat reisijat, kelle ajaviiteks on ka võimalus kasutada 24 meresüsta, et lainetel aerutamas käia. Laeva ehitajaks Nichols Brothers Boat Builders USA Washingtoni osariigis, tellijaiks Lindblad Expeditions koos ajakirjaga National Geographic. Laev on mõistagi pisike, 72 meetrit pikk ja 14 meetrit lai, veeväljasurvega vaid 1800 tonni. Sõidab aga kiirusega 12 sõlme (22 km/h). Meeskonnal 35 liiget.

Flying Clipper ilmselt valmib siiski alles 2018. aastal, aga on tõeliselt väärt ootamist. Viiemastiline, 35 purjega (ja muidugi ka mootoriga) purjekas mahutab 300 reisijat ja 140 meeskonnaliiget, ehitab seda aga Brodospliti laevatehas Horvaatias. Laev kopeerib kunagist maailma suurimat purjekat France II, mis paraku uppus aastal 1922. Veeväljasurve 8770 tonni, Star Clippers hakkab sellega sõitma Malta lipu all.

Flying Clipper. www.cruiseindustrynews.com