Kaheksa aasta eest alustasid Tartu ülikooli keemikud eesotsas keemiainstituudi direktori Enn Lusti ning koos keemilise ja bioloogilise füüsika instituudiga välja töötama energiasäästlikke kütuseelemente, vahendab
.

“Meie ülesanne on teha nüüd senini 5-sentimeetristest testrakkudest suured ühikrakud, millest hakatakse kokku panema 10x10 või 20x20 patareid, kütuseelementide ühikrakkudest koosnevat kogumit, mis ongi kogu selle kütuseelemendi tehnoloogia süda,” ütleb tahkeoksiidsete kütuseelementide uurimisgrupi juht Enn Lust.

Tänu kütuseelementidele õnnestuks sellist energiamahukat tööd teha kaks või isegi kaks ja pool korda väiksema gaasikuluga kui seni, kusjuures lisaks elektrienergiale saadaks samal ajal ka soojust.

Lusti nägemuses muutuvad kütuseelemendid sama igapäevaseks kui praegu liitiumioonpatareid või muud elektrokeemilised vooluallikad.

“Täpselt samamoodi nagu autodega koos müüakse kaasa auto akumulaatoreid, hakatakse tõnäoliselt uut tüüpi öko- või passiivmajades müüma ka energia tootmise süsteeme, mis baseeruvad kütuseelementidel,” märgib Lust.

Hetkel veel liiga kallid kütuseelemendid võiksid uurijate hinnangul olla ka kodutarbijatele kättesaadavad umbes viie või kümne aasta pärast.