Teadlaste üllatus - avastati George Lucase "Tähesõdade" planeet

(22)
Teadlaste üllatus - avastati George Lucase "Tähesõdade" planeet
AFP/Scanpix

Kosmoseuuringutega tegelevad teadlased avastasid esimest korda planeedi, mille Hollywoodi režissöör ja Tähesõdade (Star Wars) saaga looja George Lucas oli loonud juba aastakümneid tagasi. Lisatud NASA video.

Väljaspool meie Päikesesüsteemi asuvaid planeete on leitud juba üle 2000, kuid esimest korda avastasid teadlased planeedi, mis tiirleb ümber kahe tähe. USA kosmoseagentuuri NASA teatel asuvad tähed liiga kaugel, et neid palja silmaga näha.

Jutt käib Kepler-47 nime kandvast kahe „päikese“ ja kahe planeediga süsteemist, mis asub 4900 valgusaasta kaugusel Maast Luige tähtkujus. Astronoomide sõnul on see väga sarnane Tähesõdadest tuntud Tatooine'iga, mis oli ühe peategelase Luke Skywalkeri koduplaneediks.

Kahe tähe ümber tiirleva planeedi elutingimuste vaheldumine on astronoomide jutu järgi ootamatu ja jõuline.

Reuters/Scanpix
Seotud lood:

„Päike on meile tugev stabiilne valguse allikas. Kahe tähe ümber tiirleval planeedil võib olla suuri kõikumisi saadava päikesekiirguse hulga osas,“ ütles Jerome Orosz San Diego ülikoolist.

Teadlased usuvad, et avastaus on abiks uute tähtede ja planeetide otsingus.