Teadlased: Veinisõbrad raiskavad kallistele markidele raha täitsa mõttetult
Osalejatele pakuti valikut punaseid ja valgeid veine alates toodetest pudelihinnaga alla viie naelsterlingi kuni hinnavahemikku 10–30 naela küündivate margiveinideni. Katsealustel ei palutud teha muud kui öelda, millised veinid on maitse järgi otsustades odavad ja millised kallid, vahendab The Daily Telegraph.
Lihtsalt huupi pakkudes oleksid nad tõenäosuse reeglite kohaselt pidanud 50 protsendil juhtudest õigesti arvama. Täpselt selliseks täpsuse määr antud katses osutuski, mis näitab, et vabatahtlikud katsealused ei suutnud veine ainuüksi maitse alusel eristada.
Uurimuse läbiviija, Hertfordshire’ ülikooli psühholoogiaprofessor Richard Wiseman kommenteeris: „Tulemused on tähelepanuväärsed. Inimesed ei suutnud odavaid veine kallistest eristada, mistõttu on järeldus praegustel finantsilises plaanis problemaatilistel aegadel ühemõtteliselt ilmne — meie testitud odavad veinid maitsesid sama hästi kui nende kallid ekvivalendid.“
Pimetesti hõlmati nii odavaid kui kalleid veine sortidest Sauvignon Blanc, Pinot Grigio, Chardonnay, Merlot, Rioja, Shiraz ja Claret. Võrreldi ka kaht šampanjamarki pudelihindadega 17,61 naela ja 29,99 naela.
Jälgi Forte uudiseid ka Twitteris!