Ajakirja New Journal of Physics 3. juuni väljaandes ilmunud artikkel näitab, kuidas teadlased kasutasid ära metamaterjalide erilisi omadusi. (Komposiitmaterjalid, mis suudavad painutada valgust ning teisi laineid.)

Quiang Cheng ning Tie Jun Cui Millimeeterlainete Laboratooriumist Nanjingi Ülikoolist Hiinast mõtlesid välja ning valmistasid neelava seadme "Igasuunaline elektromagnetiline kiirgusneelaja" (omnidirectional electromagnetic absorber), vahendab Fyysika.ee ScienceDaily artiklit.

Selleks kulus kuuskümmend elektriahela plaadi riba, mis asetati vasega kaetult kontsentriliste ringidena üksteise ümber. Igale kihile on prinditud isesugune muster, mis elektromagnetilistes lainetes kas resoneeruvad või mitte.

Seade suudab kinni püüda ning neelata 99% igast suunast tulevatest elektromagnetilistest lainetest, tõmmates need spiraalina sisse ning muutes energia soojuseks. See käitub seega kui "elektromagnetiline must keha" või "elektromagnetiline must auk".

Seade töötab hetkel ainult mikrolainetega, kuid teadlastel on plaanis valmistada nn must auk samuti nähtava valguse jaoks.

Praeguste tulemustega oleks seadmel mikrolainete alal ka mõningaid rakendusi.

"Hea kooskõla teoreetiliste ja eksperimentaalsete tulemuste vahel näitab, et metamaterjalid on tugevad kandidaadid kunstlike igasuunaliste kiirgusneelajate valmistamiseks. Kuna seadme kadudega tuum suudab muuta elektromagnetilist energiat soojusenergiaks, loodame, et seda saab kasutada tähtsates soojuskiirgusest ning elektromagnetilistest lainetest energia ammutamise rakendustes," kirjutasid teadlased.