26.05.2012, 22:40
Teadlased kinnitavad: seksikas naine pildil on kõigest objekt
FOTO:
Meelate ja seksikas poosis iludustega püüavad reklaamifirmad inimesi ostma panna peaaegu kõike, alustades parfüümidest ja pesust, lõpetades autode ja jahtidega.
Kuigi keegi ei kahtle, et need kunstvalguses küütlevad kaunitarid on lihast ja luust inimesed, on reklaamifirmade eesmärgistatud tegevuse tagajärg nüüd käes: inimesed ei taju piltidel poseerivaid ja peensusteni retušeeritud modelle enam inimeste vaid hoopis objektidena, vahendavad ERR teadusuudised.
Ajakirjas Psychological Science kirjutavad Belgia teadlased, miks see nii juhtunud on.
Varasematest uurimistöödest on psühholoogid teada saanud, et inimese aju käitub näiteks inimeste nägude ja esemete äratundmisel erinevalt. Kui tervest näost tehtud pildil tuntakse ära, et tegu on inimese, naise või mehega, siis vaid killukest pildist nähes on äratundmine raskendatud.
Loe pikemalt ERR teadusuudistest.
Jälgi Forte uudiseid ka Twitteris!