Tallinna järgmised trammid, sellistena, nagu hispaanlased neid valmistavad

 (86)
Tallinna järgmised trammid, sellistena, nagu hispaanlased neid valmistavad
https://www.caf.es/

Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (ehk CAF) on Hispaanias, Baskimaal ja mujalgi juba ligi sajandi tegutsenud trammi- ja rongitootja, mille sõiduvahenditega me peaksime Tallinnas tuttavaks saama 2015. aastal.

Nende tramme näeme me sõitmas näiteks Stockholmis, Zaragozas, Houstonis, Nantesis ja Belgradis, samas kui firma on panustanud suurelt ka kiirrongide (Hispaanias ja Türgis) ja metrooliinide (Madridis, Roomas, Brüsselis, Washingtonis jm) rajamisele.

Tallinna Linnatranspordi Aktsiaselts on CAF-i kodulehekülje andmetel neilt tellinud 16 trammi, täpsema tüübiga Urbos AXL, mis on ette nähtud sõitma 1067 mm laiusel rööbasteel, ühesuunalised, madalapõhjalised trammid on varustatud rongiratastega, mis peaks parandama efektiivust kurvides ja suurendama võimalikku kiirust. Samas peaks trammid ka säästma elektrit.

Videod:
Zaragozas valminud tramm laaditakse Debrecenis maha:

Seotud lood:

CAF-trammid Stockholmis:

CAF trammid Nantesis Prantsusmaal:

Kergraudtee Houstonis, Texases:

Lisaks Tallinnale on neil töös praegu ka trammitellimused Roomast, Medellinist ja Budapestist. Metrooronge ehitavad nad ka Helsingile. Hiljuti tellis Istanbul neilt aga ilma juhita sõitvaid metrooronge. Rongitellimustest neil puudust ei tule.

Tramme on ka eraldi kohandatud Eesti raskete ilmastikuoludega, milleks arvestatakse aastast kõikuvust -40 ja +40 kraadi vahel Celsiuse järgi.

Tallinn saab sellised trammid:

Urbos AXL tramm

  • Trammi pikkus: 30,9 meetrit
  • Maksimaalne reisijate arv: 219
  • Maksimumkiirus: 70 km/h
  • Varustus:
    ACR (pidurdusenergia talletamise süsteem)
    TCMS (trammi kontrolli ja monitooringu süsteem)
    Sündmustesalvestaja
    videovaatesüsteem (CCTV)
    ICTS / piletisüsteem
    Reisijate arvu loendur

Tallinna trammiliikluse kaasajastamist ja keskkonnasõbralikumaks muutmist toetatakse KIKi kaudu kokku 18,9 miljoni euroga ja raha selleks tuleb Euroopa Ühtekuuluvusfondist. Tänu projektile vähenevad trammitaristu hoolduskulud ning luuakse eeldused uute, keskkonnasõbralike trammide kasutuselevõtuks, teatab Keskkonnainvesteeringute Keskus.