Täiselektriline DeepFlight Dragon suudab sukelduda 120 meetri sügavusele

 (4)

Ainult viie meetri pikkuse ja 1,9 meetri laiuse kaheinimese-allveepaadi DeepFlight Dragon konstruktsioon teeb selle hõlpsasti vettelastavaks ja juhitavaks. Pardatarkvara Dive Manager haldab aluse tähtsamaid funktsioone ja kehtestab sukeldumisele sügavuspiirangu, nii et ka kogenematu piloot võib aparaadi abil muret tundmata veealuseid maastikke nautida.

Dragon suudab vees ühe koha peal hõljuda, mistõttu on allveepaadiga võimalik seirata delfiine, üksikuid haisid või muid mereelukaid allveemaailmas liuglemas.

Dragon on süsinikuemissiooni-neutraalne sõiduriist, mida käitab veealuseks kasutamiseks loodud liitiumakude komplekt. Neid, kes kipuvad tegevusraadiuse piiratuse pärast muret tundma, peaks rahustama aku kuuetunnine tööaeg. Ent isegi kui sukelpaadi mootorid töötamast lakkavad, tõuseb veest kergem alus iseenesest pinnale.

Ühel hiljutisel laupäevahommikul demonstreeris Graham Hawkes California osariigis Tahoe’i järvel veebilehe RobbReport.com reporterile oma värskeimat tehnolelu, allveepaati DeepFlight Dragon, mis on tõenäoliselt omasuguste seas kõige lihtsamini juhitav.

San Francisco lahe regioonis tegutseva allveealuseid tootva ettevõtte DeepFlight omanik ja peainsener Hawkes loodab, et Dragon teeb revolutsiooni harrastus-sukelaparaatide turul, pakkudes kuurordikülastajatele ja superjahtide reisijatele äärmiselt suutlikku allveepaati, mis juhitavuselt meenutab pigem mänguasja kui kogenud piloodi kindlat kätt nõudvat allveelaeva.

Seotud lood:

Sarnaselt tiivulisele mudelile DeepFlight Super Falcon — mida praegu saavad kasutada Fidžil Laucala erasaarel tegutseva kuurordi külastajad — on Dragonil „fikseeritud positiivne ujuvus koos automaatse pinnaletõusuga“, mis tähendab, et käivitamata olekus hulbib allveepaat veepinnal ning sukeldub alles siis, kui elektrimootor ja põtkurid lülitatakse sukelrežiimile.

Mõlemad allveelaeva-mudelid on konstantse siserõhuga, sukelduvad kuni umbes 120 meetri sügavusele ja sisaldavad häilitud valuakrüülist tandemistmeid, milles istujaile avaneb ümberringi takistamatu vaade. Mõlema paadiga on võimalik elektri jõul sukelduda nii soolasesse kui ka magevette praktiliselt täielikus vaikuses; nende liitium-raudfosfaat-akud peavad ühe laadimiskorraga vastu kuus tundi.

SuperFalconi püsikiiruseks on kuus, Dragonil neli sõlme. Mõlemad DeepFlighti allveepaadid on ka märksa väledamad traditsioonilistest harrastus-allveeaparaatidest nagu ettevõtete Triton ja U-Boat Worx toodang.

DeepFlight Dragoni hinnad algavad 1,5 miljonist dollarist (u 1,326 miljonist eurost). Mudeli avalik esmaesitlus leiab aset Monaco jahimessil 23. septembril.