Ülla sihi poole püüeldes on linn appi võtnud kombinatsiooni vanadest ja uutest tehnoloogilistest nippidest, mis peaksid muu hulgas sealse asfaltteede taaspindamise protsessi oluliselt keskkonnasõbralikumaks muutma, vahendab DVICE.

Loodussäästliku lähenemise olulisimaks teguriks on plastmaterjali taaskäitlemine spetsiaalseks vahaks, mida lisatakse asfaldisegule.

Asfalteerimise juures kulub kõige rohkem energiat asfaldisegu kokkusegamise, kuumutamise ja maanteele transportimise peale.

Reeglina toodetakse segu temperatuuril 160 °C. Euroopas välja töötatud metodoloogial rajaneva uue asfaldisegu kvaliteeti on tõstetud kodudest kogutud ja taaskäideldud plastprügi lisamisega.

Uut segu on võimalik nii toota kui ka transportida vaid 120-kraadise temperatuuri juures. Nii säästetakse asfaldivabrikutes ja asfaldisegu vedavates spetsiaalsetes veokites kütust kuni 20%.

Taaskäideldud plastprügi osakaal segus pole siiski eriti suur. Plastmassipõhine vaha ei moodusta rohkem kui ühe protsendi kogu saadusest, ent samas on tegu sellise ühe protsendiga, mida kusagilt mujalt ei saa.

Vancouveri võimuesindajad loodavad ka, et plastvaha sisaldav asfalt peab tavalisest asfaldist kauem vastu ja et seda on lihtsam taaskasutada.

Hetkel katsed uue seguga alles käivad, kuid juba on sellega Vancouveris kaetud kolm sõiduteed.