Arhitekt Greg Lynn usub, et arhitektuuris hakkavad tulevikus revolutsiooni tegema kõrgtehnoloogilised sideained ja kergmaterjalid, mis teevad tornmajad tugevamaks ja kiirendavad nende ehitamise protsessi.

„Mehaaniliste liidete kasutamine on juba mitmes tööstusharus hääbumas,“ selgitas Lynn väljaandele New Scientist. „Nüüdisaegseid lennukeid ja autosid liimitakse kokku. Isegi paljud kodumajapidamis-vahendid on ühendatud liimiga.“

Lynni osutusel on metallivabad komposiitmaterjalid nagu süsinikkiud ja kiudklaas paljudest traditsioonilistest ehitusmaterjalidest kergemad ja vastupidavamad. Neid liimiga ühendades oleks võimalik ehitada näiteks sildu ja kõrghooneid.

Viimastel aastatel on vähemalt osaliselt komposiitmaterjalidest projekteeritud mitmeid hooneid nagu San Francisco moodsa kunsti muuseumi välimine pool ja Apple’i Cupertinosse rajatava korporatiivkompleksi katus.

Komposiitmaterjalide kasutuselevõtt on aga alles esimene samm. Arhitektid on seni veel ametis väljaselgitamisega, kuidas oma projektides liimi turvaliselt kasutada.

Ehkki nüüdisaegsed sideained on vastupidavad, võivad need olla ka tuleohtlikud — hiljuti põhjustas Dubais suure hotellitulekahju just kergestisüttiv ühendusmaterjal.

Hetkel on peamiseks eesmärgiks liimidega töötamise ohutute ja tõhusate strateegiate väljatöötamine. Lynn usub, et materjali tugevus kaalub üles sellega kaasnevad ohud.

„Komposiitmaterjalide ja liimainete kasutamine tooks kaasa tehnorevolutsiooni igat tüüpi hoonete ehitamise vallas,“ märkis arhitekt. „Kui hoone ülaosa kaalust on kerg-komposiitmaterjalide abil võimalik kaotada 30 protsenti, võib materjali kokkuhoid kogu hoone peale ulatuda 70–80 protsendini.“