SeaXplorer, mida praegu ehitatakse Hollandi laevatehases Damen, on kavandatud jahiehituskompanii Amels, ekstreemreisifirma EYOS Expeditions ja merendusdisaini-ettevõtte Azure Yacht Design & Naval Architecture koostöös. Klientidel on võimalik valida kolme suuruse vahel; jaht-jäälõhkujad on saadaval pikkustega 65, 90 ja 100 meetrit. Kõige suurem alus mahutab pardale 30 reisijat ja 50 meeskonnaliiget. Vahendab New Atlas.

Kõik kolm mudelit on varustatud Dameni konstrueeritud erilise vööriga Sea Axe, mis võimaldab laevadel vastu laineid paiskumata neist sujuvalt n-ö läbi lõigata. Taoline konstruktsioon ei soodusta aga jäämurdmisfunktsiooni. Nutika lahendusena sellele probleemile kujundasid Dameni insenerid SeaXplorerile hoopis jääd murdva ahtri. Olukorras, kus alus peab seilama läbi kuni 90 cm paksuse jääkatte, pöörduvad jahi kaks tagasikäigu-ajamit (ingl propulsive pods) 180 kraadi ning suruvad jahi sisuliselt tagasikäigul läbi jää.

Et alus saaks pikemaks ajaks tsivilisatsioonist eemale tüürida, on see kavandatud kuni 40 päeva tankimata jm välise abita toime tulema. Kuna inimasustusest kaugele jäävate piirkondade looduslik keskkond võib olla eriti habras, on SeaXplorerile kavandatud mitmeid keskkonnasäästlikke elemente nagu nt sajaprotsendiliselt heitmevaba jäätmekäitlussüsteem.

Jahil on ruumi ka helikopteri, ühe või kahe päästepaadi, akvalangiga sukeldumise aluste (ingl dive support boats), täispuhutavate kaatrite Zodiac, sukelaparaatide ja muude veesõiduvahendite, nt jettide (ingl jet skis) jaoks. Nelja tekiga 100 meetri pikkuse mudeli juurde kuuluvad veel sise- ja välisalong, lift, sukeldumiskeskus, ujumisbassein, saun, ruumikas söögisaal, haigla, võimla ja internetikohvik.