Peedimahl — looduslik doping!

 (21)
Peedimahl — looduslik doping!
Corbis/Scanpix

Peedimahla joomine võib lisada visadust, lubades innukatel vormihoidjatel ja sportlastelgi kauem treenida, avastasid teadlased.

Värske uuringu kohaselt võimaldas klaas selle juurvilja mahla päevas meestel töötada 16 protsenti kauem, vahendab Daily Telegraph.

Teadlased usuvad, et põhjuseks on mahlas sisalduvad nitraadid, mis nende sõnul aitavad organismil hapnikuvarusid vähem kulutada, mistõttu treenijad tunnevadki vähem väsimust.

Mõju hapnikutasemele on midagi, mida ainuüksi treeninguga pole nende sõnul võimalik saavutada.

“Peedimahla mõju hapnikutarbimisele hämmastab meid, kuna selliseid mõjusid ei ole võimalik saavutada ühegi muu teadaoleva vahendiga, kaasa arvatud treening,” ütleb uuringut juhtinud Exeteri ülikooli spordi- ja tervishoiuteaduste kateedri professor Andy Jones.

„Olen kindel, et nii amatöör- kui profisportlased on selle uurimuse tulemustest väga huvitatud. Samuti kibelen ma uurima tulemuste võimalikku tähtsust neile inimestele, kelle vorm on halb ja kelle igapäevast elu võiksid parandada sobivad toidulisandid. Uurimisrühm usub, et mahlas sisalduvad nitraadid võivad organismis muunduda lämmastikoksiidiks, mis kahandabki füüsilise treeningu “hinda hapnikus”.

Uurimisrühm katsetas mahla kasulikke mõjusid kaheksal mehel vanuses 19-38 aastat. Igale osalejale anti kuue järjestikuse päeva vältel 500 ml orgaanilist peedimahla päevas, pärast mida pidid nad täitma jada ülesandeid, kaasa arvatud väntamine jalgrattatrenažööril.

Seotud lood:

Kontrollnädalal joodeti meestele kuus päeva mustsõstardest valmistatud platseebojooki ning pandi tegema samu väntamisharjutusi.

Platseebojooki manustanud mehed suutsid keskmiselt vändata ligi 10 minutit. Pärast peedimahla joomist suutsid nad aga keskmiselt vändata 11,25 minutit, st 92 sekundit ehk 16 protsenti kauem.

Pärast peedimahla joomist oli väiksem ka meeste vererõhk puhkeseisundis, näitavad ajakirjas Journal of Applied Physiology avaldatud tulemused.

Järgmiseks kavatsevad uurijad nüüd heita pilgu teistele nitraadirikastele toiduainetele ning katsetada, kas neilgi on võhma edendavaid mõjusid.

Mulluses uuringus leidsid Bartsi, Londoni meditsiinikooli ja Peninsula meditsiinikooli uurijad, et peedimahl võib alandada vererõhku.