Värskest uuringust selgus, et naeratava näo nägemisest lähevad investorid riskialtimaks, vahendavad ERR teadusuudised väljaannet NewScientist.

Michigani ülikooli kraadiõppur Julie Hall rääkis San Franciscos toimunud neuroteaduse konverentsil eksperimendist, kus 12 meessoost ja 12 naissoost katseisikul tuli mängult valida kolme väärtpaberi vahel, millesse investeerida.

Enne igat mänguvooru näidati katseisikutele inimese näo pilti. Mõnikord oli pilt üsna emotsioonivaene, mõnikord aga lõbusalt naerusuine.

Ilmnes, et rõõmsa näo puhul suurenes järsult tõenäosus, et mängija kaldub kõige mõistlikumast strateegiast kõrvale ja otsustab riski peale välja minna.

See tõenäosus ei sõltunud muide sellest, kas naerunäo pilte näidati pikalt või vaid vilksamisi, alateadliku mõjutajana.