Mida kõike Hiinas järele ei tehta: Eiffeli torn, Toweri kindlus, ...

 (19)
Mida kõike Hiinas järele ei tehta: Eiffeli torn, Toweri kindlus, ...
Shenzheni Eiffeli tornCreative

Koduste turistide ligimeelitamiseks ehitatakse Hiinas juba terveid linnu välismaiste turismimagnetite koopiana, kuni tulevad mängu lõpuks ka autoriõigustega seotud tülid.

Eiffeli torn on küll kahtlematult üks enim jäljendatud ehitusi maailmas üldse, kuna näiteks Wikipedia loeb üles juba 33 erinevat koopiat, mainimata seejuures Hiiumaa puu-Eiffelit.

Hiinas on lausa kolm torni, mis ehitatud Eiffeli torni jäljendades, Long Ta Harbinis on küll samas mõõdus, aga siiski välimuselt erinev, kaks 1:3 mõõdus tehtud koopiat paiknevad aga Shenzhenis ja Hangzhous.

Shenzhenis on 48 hektarile kokku koondatud lausa koopiad 130 kuulsamast turismisihtkohast maailmas, sh Versailles lossist, Ateena akropolist, Rooma Colosseumist ja Pisa tornist, Egiptuse püramiididest, Sydney ooperiteatrist, Taj Mahalist ja isegi tervest Manhattanist:

Seotud lood:

Inglasi erutab küll veelgi rohkem see, et Hiinas ehitati täissuuruses koopia ka Londoni Toweri sillast koos tornidega, nimelt Suzhou linnas, ja tagatipuks veel kaks tükki kõrvuti. Kuigi jah, seal ei ole tegemist ülestõstetavate sildadega. Pilte võib vaadata siit.

Tianjini linnas lammutati aga palju kohalikku hoonestust maha, et asemele rajada oma linnosa, mis jäljendab üha enam Manhattanit New Yorgis ja vähemalt Bloombergi arvates on näide ehitusmullist:

Hiuzhous ehitati aga terve linnaosa jäljendades Austria Hallstatti, sh ka sealset kirikut, ikka selleks, et kohalikke turiste ligi meelitada.

Kopeerimine Hiinas on saavutanud juba selliseid mõõte, et Briti arhitekt Zaha Hadid on otsustanud alustada kohtuprotsessi Hiina piraatarhitektide vastu, kes tema Pekingi Soho-projekti mujal Hiinas järgi tehes juba autoriõigusi rikuvad.

Prantsusmaal paikneb Ronchampi kabel, arhitektiks Charles-Édouard Jeanneret, hüüdnimega Le Corbusier, kuid hiinlased püstitasid hoonest oma koopia Zhengzhous. Tüli läks juba nii kaugele, et Corbusieri fondi nõudel lammutati koopia Hiinas lõpuks maha, kirjutab Daily Mail.

Juba aastaid on olnud teada Hiina majandusime peamisi aluseid - toota midagi mõne maailma suurtootja alltöövõtjana, seejärel õppida toodet jäljendama ja paisata turule juba kas oma toodanguna või siis võltsitud kaubamärkidega piraatkaubana. Mõni aasta tagasi nurises ka Prantsuse rongitootja Alstom, et Hiina rongid jäljendavad nende toodangut, aga seejärel otsustati tüli edasiste koostööprojektide nimel maha vaigistada.