Meka on islamimaailma keskpunktiks, kuhu igal aastal saabub palverännakule - hadžile - ligi kolm miljonit inimest. Kuigi läbi sajandite on inimesed ka ise selle teekonna läbimisega hakkama saanud, on Saudi Araabia võimud tõsiselt panustanud liikumisvõimaluste parandamiseks.

Meka metroo liin B avati aastal 2010 ja esialgu töötab vaid hadži ajal, 2019. aastaks peaks kokku 188 kilomeetrine 81 jaamaga ja nelja erineva liiniga metroovõrk linnas ka täiel võimsusel tööle hakkama. Suurem ehitustöö algab küll 2016. Metroo peaks asendama ligemale 53 000 bussi, mis igal aastal linna ummistavad ja 2011. aasta hadži ajal veeti näiteks metrooga 3,95 miljonit inimest, tehes sellest kõige intensiivsemalt kasutatava transpordiühenduse maailmas.

Malaisia riigile kuuluv transpordiettevõte Prasarana Malaysia Berhad korraldab seni bussi- ja rongiliiklust peamiselt omas riigis, sh ka 2003. aastal Kuala Lumpuris käima pandud monorelsiliini. Meka metrooliini ülevõtmine on nende esimene suurem samm rahvusvahelisele areenile. Seni juhtis metroo ehitust ja haldamist Mekas hiinlaste ettevõte China Railway Construction Corp (CRCC).