Lihtne moodus energia talletamiseks: rongiga mäkke, rongiga alla!

 (31)

Energiamaailm on täis keerulist tehnikat ja regulatsioone. Erialases kirjanduses väljendatakse seda kõike paraku suure hulga pelutavate lühendite abil, mis ajavad võhikul kõrvadevahe suitsema. Seega heitkem täna pilk millelegi lihtsamale.

Tegemist on uue energiatalletus-lahendusega, millesugused on hädavajalikud, kui soovime, et elektrivõrkudesse jõuaks rohkem tuule- ja päikeseenergiat. Talletusviisi on välja pakkunud ettevõte ARES ja toimib see järgmiselt:

  • 1) rong veab suuri kive mäest üles, kulutades elektrit;
  • 2) rong sõidutab suuri kive mäest alla ja toodab elektrit.

Ja ongi kõik! Ülesmäge liikumisel talletatud energia vabastatakse allamäge sõites, vahendab Vox.com.

https://www.aresnorthamerica.com
Seotud lood:

Leiutis on kaval madaltehnoloogiline lahendus olulistele kõrgtehnoloogilistele probleemidele ning ka selle üksikasjad on huvitavad.

Oletame, et võrk toodab mingil perioodil rohkem energiat kui tarbijad kulutavad — tuul puhub, päike paistab ja eriti keegi ei rakenda seda suurt millekski. Kõrgtasemeline raudteepõhine energiatalletussüsteem (ingl ARES; advanced rail energy storage) oskab taolist ülemäärast energiat „neelata“, käitades elektrironge, mis veavad suuri betoonplokke kergest kallakust üles. Sisuliselt tegelevad rongid ülemäärase energia teisendamisega potentsiaalseks energiaks. Kui võrk seda energiat taas vajab, lastakse samadel rongidel transportida pirakaid betoonplokke allamäge, nii et potentsiaalnee energia muutub tänu gravitatsioonile tagasi elektriks.

Teisendamisega tegeleb elektrimootor, mis kulutab elektrit ülesmäge sõites, allamäge sõites aga hakkab pöörlema tagurpidi ja elektrit tootma (sarnaselt nn regeneratiivpidurdusele mõnedes autodes).

Ettevõtte väitel on taolise protsessi energiatõhusus 86 protsenti, mis tähendab, et 86 protsenti talletatavast ebergiast on võimalik tagasi saada. Tehnika juurutamise käigus loodetakse seda tulemust veelgi parendada.

ARES on juba käivitanud ühe eksperimentaalse raudtee California osariigis Tehachapis, kuid mai algupoolel sai föderaalse maahaldusameti heakskiidu ka nende esimene kaubanduslike mastaapidega projekt. Projekt nimetusega ARES Nevada hakkab koosnema kaheksakraadise kallakuga kaheksa kilomeetri pikkusest raudteest, mis katab 0,43 ruutkilomeetrit riigimaad vahva nimega linna Pahrump lähistel Nevada osariigis. „Raudtee-elektrijaama“ tootmisvõimsuseks on kavandatud 50 MW ning see peaks suutma genereerida 12,5 MWh energiat.

Ettevõte plaanib ehitusega alustada 2016. aasta alguses; valmima peaks energiatalletusrtajatis 2019. aastaks.