Nüüd, kui juba kolmandik ameeriklastest on liigitatud selgelt ülekaalulisteks, on ka sealsed lennufirmad üha enam sunnitud end kohandama sellise reisijaskonna vajadustele. Probleemiks on aga see, et samal ajal ei tohi teiste reisijate mugavus kannatada. Ja seega peavad ka paksud leppima sellega, et reisimine muutub neile kulukamaks kui tavalistele kõhnematele kaaskodanikele.

See on juba peaaegu nagu inimõiguste küsimus. Paljud reisijad kogevad juba praegu kasutusele võetud meetmeid kui alandavaid ja diskrimineerivaid. Nii on juba terve rida lennufirmasid teatanud, et inimesed kes ei mahu ära standardsesse 17-tollisesse (ehk siis ligi 44 sentimeetrit laia) istmesse peavad ostma lisapileti ka kõrvalkoha eest, ehk siis reisima kaks korda kallimalt.

Üha sagedamini tuleb ka ette juhtumeid, kus reisija peetakse juba enne lennukisse sisenemist kinni ja nõutakse teise pileti juurde ostmist. Ja kui lennukis pole ruumi, jäetakse reisija järgmist lendu ootama. Lennufirmad on sunnitud lisaks reisijate mugavusele silmas pidama ka ohutust. Nii on kohustuslik, et reisija peab saama käetoe alla lasta ja kinnitada turvavööd.

Mõned lennufirmad pakuvad juba ka rihmapikendusi, et turvavöö siiski paksematelgi reisijatel ümber ulatuks. Augustis keelas USA lennundusohutuse amet FAA lausa ära reisijate kodunt kaasa toodud rihmapikendused. Ja vaidlus reisijate inimõiguste üle vaid kogus tuure.

Maailma terviseorganisatsiooni arvestusel oli 2008. aastal ülekaalulisi juba maailmas 1,4 miljardit, tõeliselt pakse inimesi aga juba pool miljardit, ehk probleem mida samastatakse ameeriklastega, ei ole ammugi enam vaid nende probleem.

Kanadas tegutsev Air Canada hoopis loeb ülekaalulisust meditsiiniliseks eriolukorraks, ehk kui reisijal on esitada arstitõend, antakse talle kasutada kaks istekohta korraga.

Airbus on juba ka probleemile alistunud ja hakanud tootma lennukeid, kus on erakordselt laiemaid istmeid: