Usu või mitte, aga ka sinu pank saab siinkohal appi tulla. Tegime lihtsa eksperimendi, et vaadata, kui palju aega kulub pangatoimingute tegemiseks kahes põhilises kanalis. Valisime kolm populaarset tehingut ja kirjeldasime interneti-ja mobiilipangas kuluvat aega. Ja tulemused?

1. Kontojäägi vaatamine

Mobiilipank: Mobiilipangas kulub kontojäägi vaatamiseks vaid paar sekundit, sest jääki saab vaadata ka telefonist panka sisse logimata. Kontojääk ilmub mobiilipanga avalehele telefoni raputades või tirides. NB! Lae novembrikuus alla Swedbanki mobiiliäpp, vaata mobiilipangas vähemalt kolm korda oma kontojääki ja osale loosimises, kus võid võita 10 000 eurot. Loe rohkem infot siit: www.swedbank.ee/kontojaak. Lisaks on mobiilipangas võimalik mitut kontot korraga vaadata, näiteks laste kontosid, krediitkaardikontosid. Mobiilipanka sisselogimiseks on kõige mugavam võimalus Mobiil-ID, aga sama saab teha ka koodikaardiga.

Ajakulu: 13 sekundit

Internetipank: Internetipangas kontojäägi kontrollimiseks tuleb esmalt valida autentimisvahend — kas kasutada ID-kaarti või Mobiil-ID-d, PIN-kalkulaatorit või paroolikaarti. Sellele vaatamata tuleb tehingu tegemiseks sisestada parool või kood, mis võtab oluliselt rohkem aega kui „raputamine.“

Ajakulu: 15 minutit

2. Makse

Mobiilipank: Mobiilipangaga on makse tegemine kõige kiirem. Kui makstav summa on kuni 30 eurot, siis pole vaja panka sisse logidagi. Lihtsalt vajutad „maksan“ nuppu, valid määratud makse ja kannad raha sekunditega üle. Ka raha küsimiseks saab sama lahtrit kasutada. Kui sõber jääb näiteks lõunaraha võlgu, siis oma kontonumbri ja soovitud rahasumma saad talle mobiilipanga kaudu saata nii sõnumitesse, e-mailile kui ka Facebooki.

Ajakulu: paar sekundit

Internetipank: Internetipangas tuleb makse tegemiseks taaskord tehingu tegemiseks sisestada parool. Seejärel tuleb makse tegemiseks sisestada kontonumber, kuhu raha saata. Ka siis, kui on vaja võlga tagasi küsida, on mõlemad pooled ebamugavas olukorras, sest tihtipeale inimesed unustavad maksta.

Ajakulu: 15 minutit


3. Kui pangakaart kaob ära

Mobiilipank: Kui oled oma pangakaardi ära kaotanud või ei mäleta, kuhu panid, siis saad kohe mobiilipanka sisse logida ja kaardi ära blokeerida. Kui leiad kaardi kümne päeva jooksul, võid sama kaardi mobiilipangast tööle panna. Mobiilipangas saad ka oma kaardilimiite muuta.

Ajakulu: paar sekundit

Internetipank: Kui kaotad oma pangakaardi ja kahtlustad, et see varastati, siis peaksid koheselt helistama nõustamiskeskusesse numbril 6 310 310. Kui tellid uue pangakaardi postiga koju ja PIN-koodi internetipanka, siis saate kaardi kätte juba viie tööpäeva jooksul.

Ajakulu: kuni 5 tööpäeva

Tänapäeval arendatakse digiteenuseid selleks, et olla inimestele lähedal ka siis, kui lähim maakonnakeskus või pangaesindus on kaugel. Mobiilipank pole tehtud selleks, et see hakkaks välja suretama internetipanka või tavalist pangakontorit, vaid selleks, et muuta inimeste elu kiiremaks ja mugavamaks. Kui soovid samuti oma elu kiiremaks ja mugavamaks muuta, siis loe mobiilipanga kohta rohkem siit ja lae see alla juba täna!

Jaga
Kommentaarid