Kuidas muuta tervislik menüü veel tervislikumaks

 (5)
puuvili
RIANovosti

Et puuvilju, juurvilju, aedvilju ja köögivilju on tervislik süüa, on hästi teada, kuid nüüd väidab rühm USA teadlasi, et kui teha harjumuspärases tervisemenüüs väikesi asendusi, võime lihtsa vaevaga senisest veelgi tervislikumalt toituda.

Uuringus selgus, kuidas toidusedelit pisut teisendades võime saada rohkem niisuguseid toitaineid, mis kaitsevad organismi näiteks südamehaiguste ja vähi eest, vahendavad ERR teadusuudised.

Soovitatakse näiteks asendada porgand maguskartuli ehk bataadiga: siis saame kaks korda rohkem karoteeni. Samuti võiksime spinati asemel süüa käharat peakapsast, maasikate asemel vaarikaid, apelsini asemel papaiat ning sinepi asemel ürt-allikkressi.

Nii et enamasti tuleks suhteliselt levinud puu- või juurvili asendada mõnevõrra vähem tuntu või eksootilisemaga.

Uurimistööd juhtis toidulisanditefirma Nutrilite tehnoloogiastrateeg Keith Randolph ja selle tulemused avaldatakse Californias toimuval eksperimentaalbioloogia konverentsil.