Bioloogid on kaua aega arvanud, et kui täiskasvanud imetaja kord juba karvanääpsud kaotab, siis on need tal ka igaveseks läinud. Nüüd aga on USA Pennsylvania Ülikooli teadlane George Cotsarelis ja ta kolleegid avastanud, et ka täiskasvanud hiirel tekivad nääpsud uuesti tagasi, kui nahk vigastada saab, vahendab
Vikerraadio teadusuudiseid.

Nad eemaldasid hiire selja pealt ruutsentimeetri suuruse nahatüki. Kahe-kolme nädalaga kasvas haav kinni. Aga nagu teadlased nüüd ajakirjas Nature kirjutavad, hakkasid uues nahas mõnedes rakkudes tööle needsamad geenid, mis loote-eas karvanääpsude moodustumist suunavad. Karvad hakkasid uuel nahal kasvama igasuguses vanuses hiirtel, ehkki pigmenti neis karvades ei leidunud.

Lisaks märkasid teadlased, et karvakasv kulges veelgi hoogsamalt neil hiirtel, kelle geene oli sobilikul viisil muundatud, nii et nende rakud tootsid suuremas koguses karvanääpsude moodustamist aktiveerivaid valkaineid.

Cotsarelis ja ta kolleegid loodavad, et uurimistulemustest saavad lõppkokkuvõttes kasu ka need inimesed, kellele teeb muret liiga vähene või liiga rohke karvakasv. Ehk võiks paljal pealael juuksed uuesti kasvama panna nahka kergelt vigastades ning siis õiget valkainet sisaldavat kreemi peale määrides.