Google võttis Oscarite teema vaatluse alla pärast mullust auhinnatseremooniat ning nüüdseks on võimalik kõigi kategooriate nominentidega seotud otsingutrende jälgida spetsiaalselt leheküljelt Oscar Search Trends, vahendab Novaator.

Viimase kolme aasta otsingutrende uurides ilmnes selge seaduspära. Parima filmi Oscari võitnud film oli otsituim järjest nelja nädala jooksul enne auhinnagalat ning New Yorgi piirkonnas oli just see film teistest auhinnakandidaatidest otsituim. See pidas paika eelmisel aastal filmi “Piinakamber”, tunamullu filmi “Rentslimiljonär” ja 2008. aastal filmi “Ei ole maad vanadele meestele” puhul.

Kui sama suundumus kehtib ka tänavu, siis oleks tänavu kõige tõenäolisem parima filmi Oscari võitja Facebooki asutamisest rääkiv film “Sotsiaalvõrgustik”, millega seotud otsingute maht on kasvanud juba viis nädalat järjest, järgnevad “Must luik” ja “Kuninga kõne”.

Samuti parima filmi Oscarit püüdev “Võitleja” kerkis otsingutrendides samuti viis nädalat järjest, kuid enim tundis selle filmi vastu huvi Massachusettsi piirkond, mitte New York. See aga ei ole hea märk. Viimati saavutas Massachusettsi piirkonna otsingutes esirinnas olnud filmi Oscaritel edu 2007. aastal.

Google’i Iisraeli arenduskeskuses otsingutrendidega tegelev Niv Efron kirjutas Google’i ametlikus blogis et pole võimalik öelda, et kolmel aastal kehtinud seaduspära peab paika ka tänavu, sest otsingutrendid näitavad vaid seda, mis inimesi huvitab.

Varem on Google otsingusõnade analüüsi põhjal ennustanud, millistes maailma piirkondades on algamas gripilained, samuti teinud ennustusi majanduse arengu kohta.

Oscarid jagatakse tänavu välja 27. veebruaril.