Chicago Ülikooli teadurid tegid katseid sajakonna täiskasvanu ja lapsega ning leidsid, et kui matemaatilise probleemi selgitamisel žestikuleerida, parandab see varem päheõpitud numbrite või tähtede nimistu meenutamist.

Teadlased võrdlesid mälutestide tulemusi katseisikutel, kel lubati žestikuleerida, nende omadega, kel kästi käed paigal hoida.

Juba varasemad uurimused on näidanud, kuidas käeliigutused aitavad jutu tähendust kaasvestlejale arusaadavaks teha. Kuid nüüd selgub, et käteliigutamine aitab ka rääkijat ennast, teatavad Susan Goldin-Meadow, Howard Nusbaum, Spencer Kelly ja Susan Wagner ajakirjas Psychological Science.

Isegi pimedad žestikuleerivad, kui nad teiste pimedatega räägivad. See näitab, et kätega vehkimisel on veel mingi teine tähendus peale jutu täiendamise. Nii et kätega vehkimise keelust tuleks vist loobuda, kirjutavad teadlased.