IRAAK: Riik püsib vaevu püsti, aga sellised rongid osteti nüüd Hiinast

 (22)
IRAAK: Riik püsib vaevu püsti, aga sellised rongid osteti nüüd Hiinast
Foto: CSR / Railway Gazette

Tuleb välja, et diktatuuridest ja sõdadest toibuvas Iraagis oli seni kasutusel vaid kaks rongi reisijateveoks. Seega, uute rongide hankimine naftarikkale riigile, et ka tavainimesed liikuma pääseks, oli enam kui teretulnud sündmus.

Probleemid Iraagis pole kuskile kadunud, põrandaalune terrorism tegutseb endiselt, pannes pomme rahvarohketesse kohtadesse. Ka reisirongide kasutamine eeldab seetõttu ilmselt pidevaid lisaturvameetmeid.

Kuid kümne uue rongi ostmine peaks rahvale siiski näitama, et kriisideajastu peaks selja taha jääma. Sõitma hakkavad nad praegu Bagdad-Basra liinil, kiirusega kohati isegi üle 160 kilomeetrit tunnis. Kui neid linnu ühendav 650-kilomeetrine kiirraudtee kunagi valmis saaks, võiks kiirused tõusta isegi 250 km/h peale.

Tasuks meenutada, et senine raudteevõrk Iraagis pärineb algselt Esimese maailmasõja aegadest ja pärast igakülgselt lagunemist sõitis nendel seni vaid kaks reisirongi, tippkiirusega 65 km/h. Nüüd, enam kui kümme aastat pärast Saddam Husseini kukutamist on ka riigil lõpuks aeg end uuesti jalule aidata.

Seotud lood:

"Legendaarne rong" Bagdadi ja Mosuli vahel:

Uued rongid osteti Hiina ettevõttelt CSR, koosseisuks on kaks diiselvedurit kaheksa vaguniga, kus konditsioneeride ja magamissektsioonidega on mugavat sõitu võimalik kasutada korraga 343 reisijal. Kümne rongi tellimine läks maksma 115 miljonit USA dollarit.

Piletihinnast pole praegu selget pilti, aga ilmselt siis kõige odavamad need ei ole. Kuna liinil on ka vahepeatus Karbalas, võib eeldada, et kasutama hakkavad sellist rongi ennekõike šiiitidest palverändurid.