Shirky nimetas teleka vaatamisele ja muule sarnasele mitte-maailmaparandavale tegevusele panustatud aega kognitiivseks ülejäägiks. See tähendab ressurssi, mida saaks piisava motivatsiooni tingimustes paremini ära kasutada. Shirky paari aasta tagune argumentatsioon erutas paljusid ja pahandas väheseid kuna rääkis millestki ilusast. Kahjuks ei sünni ilu patta panna ehk Shirky arvutustes on oluline viga. Üks viga on see, et ameeriklased vaatavad telekat koguni 5 tundi päevas, kirjutab Krsitjan Port ERR Teaduses.

Teine viga vajab pikemat selgitust. Nimelt paistab olukord laiskelu või ajatapmise või ajupesu tegemisena vaid ühelt poolt ekraani hinnates. Paigutades end mõttes teisele poole ekraani, siis on töölt või koolist koju jõudnud kodanikud ekraaniga rekreatsiooniruumis hinge tõmbamas vaid illusoorselt, sest tegelikult nende tööpäev jätkub: nad teevad endiselt keha ja vaimu kurnavat tööd.

Ilma selle vabatahtliku tööta kapitalism lihtsalt ei toimiks, sest keegi peab kaupu ostma, et maksudest tervishoidu ülal pidada jne. Ning oluline aeg müügitegevuseks on siis, kui inimene ei juhi autot, ei istu koolipingis, ei opereeri patsienti, vaid sööb eelmisel päeval õnnestunult reklaamitud suupisteid ja vaatab järgmised mitu tundi vahepalaks näidatud filmisüžeede abil suurendatud tähelepanuga uusi reklaame.

Seega jätke telekavaatajad rahule! Ja kui selles päeva osas midagi näiteks arvuti abil muuta püüate, peate garanteerima reklaamile juurdepääsu. Just nii nagu teevad 99% alustavatest internetifirmadest, kui neilt küsitakse, aga kuidas teie ärimudelis on mõeldud raha teenida?