Imetranspordisüsteemi Hyperloop parim sõiduvahend tuleb testidele MIT inseneridelt

 (9)
Imetranspordisüsteemi Hyperloop parim sõiduvahend tuleb testidele MIT inseneridelt
https://hyperloop.mit.edu/

Massachusettsi tehnoloogiainstituudi (MIT) inseneriõppe tudengid võitsid esikoha konkursil, mille eesmärgiks oli muuta teostatavaks tehnoloogiaettevõtja Elon Muski utoopiline ülikiire kapseltranspordivahendi - Hyperloopi - idee. Testideks ehitatakse ka juba vaakumtorudest rada.

Massachusettsi osariigis Cambridge’is tegutseva MIT töörühm kuulutati võitjaks möödunud laupäeval Texase A&M ülikooli ruumes aset leidnud konkursil, millel osales kokku rohkem kui tuhat kolledžiastme õppurit. Teise koha saavutas Hollandi Delfti tehnikaülikooli võistkond, Wisconsoni ülikool tuli kolmandaks, Virginia tehnikaülikool neljandaks ja California Irvine’i ülikool viiendaks.

Võidukatele kohtadele tulnud võistkonnad ehitavad oma kapslid valmis ja panevad proovile maailma esimesel Hyperloopi katserajal — miilipikkuses torus ettevõtte SpaceX Californias Hawthorne’is asuva peakorteri kõrval. Veel aasta tagasi kaaluti selle raja ehitamist Texasesse, kuid paistab, et ehitustöödega on juba pihta hakatud.

Seotud lood:

Hyperloop on uus paradigma massitranspordis, mille 2013. aastal pakkus välja Elon Musk. Kiirusega 1200 kilomeetrit tunnis kihutav Hyperloop peaks tegema revolutsiooni transpordi vallas. Maapinna kohal vaakuumtorus hõljuvat kapslit ei pidurda atmosfääriõhu hõõrdumine, mistõttu on seda lihtne vähese energiaga väga kiiresti liikuma panna.

SpaceX-i korraldatud esimesel kapslidisaini konkursil osales üle 160 ülikooli.

Massachusettsi tehnikainstituut on varemgi tehnikavallas edusamme teinud. Sealse meeskonna peamiseks eesmärgiks on demonstreerida kiiret, väikese hõõrdumisega levitatsioonitehnikat. Nad konstrueerisid kerge kapsli, mis teeb võimalikuks suurima võimaliku ristlemiskiiruse.

SpaceX-i spetsifikatsioonide kohaselt tuleks maksimaalse kiiruse 100 m/s saavutamiseks kiirendada 250 kilogrammi kaaluvat kapslit gravitatsioonikonstandi 2,4 G juures.