Naised, kelle menüü eostamise ajal sisaldab täiemõõdulist hommikusööki ja palju rasva, saavad suurema tõenäosusega poja emaks, väidavad teadlased. Pikkade paastupausidega ning rasvavaene menüü soosib aga tütarlaste sündimist, on uurijad avastanud, vahendab The Daily Telegraph.

Taolised tulemused paistavad lisavat usutavust mõnedele vananaistejuttudele nagu soovitus poisi saamiseks palju peekonit süüa.

“Kõrge kalorsusega menüüd soosivad üldiselt meessoost järglaste sündimist, samas kui kalorivaene toiduvalik kaldub soosima tütarlaste sündimist,” ütlevad Missouri ülikooli teadlased.

“Nii hiirtel kui inimestel kutsusid toidukoguste piiramine ja optimaalsest lahjem menüü eostamise ajal ja raseduse varajases faasis esile tütarde sünnitamise tõenäosuse kasvu, seda tõenäoliselt meessooliste loodete — üsas kõige haavatavama sugupoole — selektiivse kaotuse kaudu.”

Uurijad analüüsisid rasva- või süsivesikurikkal ja kalorivaesel toidul tiinete hiirte platsentast kogutud geene ja leidsid, et võrreldes tavalist sojapõhist toitu saanud hiirtega avaldus kummagi toiduvaliku mõju tähelepanuväärsel määral.

Samuti selgus, et naissoost looted on ema toiduvaliku suhtes üldiselt tundlikumad. Menüü mõju geenidele oli tugevam. 12 päeva möödudes — mis on veidi üle poole hiire tiinuse kestusest — avaldusid erinevused ligi 2000 geenis, kaasa arvatud neerude töö ja lõhnatajuga seonduvates geenides.

Teadlased järeldasid, et geenide avaldumine hiire platsentas on kohandumuslik ning seda suunab ema toiduvalik, ning et kõige tugevam on platsenta mõju emasloodetele.

Ajakirjas Proceedings of the National Academy of Sciences avaldatud uurimus kujutab endast järge kahe aasta tagusele uurimusele, millest selgus, et naise toiduvalik eostamise ajal võib lapse sugu mõjutada.

Uurimuse kohaselt võib kaloririkas toitumine eostamise paiku nihutada poja saamise tõenäosust kümnelt poisilt 11 poisile iga 20 sünnituse kohta.