Juba praegu saab ettevõttele veebilehe vahendusel üle kanda 5000 dollari ulatuses tagastatavat ettemaksu. Esimesed lennud on kavandatud aastasse 2016, vahendab GizMag. Aero-X on mõeldud kahele inimesele liikumiseks kolme meetri kõrgusel maapinna kohal kiirusega kuni 72 km tunnis.

Aerofex on oma hõljukrattaga katselende teinud juba mõnda aega, üritades lahendada mitmeid juhitavuse ja stabiilsusega seonduvaid küsimusi. Ettevõte kinnitab, et Aero-X, millel rattaid asendavad süsinikkiust tiivikud, suudab startida ja maanduda püstloodselt — mingit vajadust stardiraja või pikiliikumiskiiruse järele ei ole.

Samuti on ettevõte teatanud, et hõljukiga sõita on sama lihtne kui juhtida mootorratast. Piloot saab hõljukratta juhtimiseks kasutada põlvede kõrgusele paigaldatud juhtrauda. Masinaga hõlpsasti hõljuma õppimine ei võtvat Aerofexi esindajate hinnangul aega kauem kui ühe nädalavahetuse.

Tühja kütusepaagiga umbes 356 kilogrammi kaaluv hõljukratas suudab transportida kuni 140 kilogrammi raskust koormat üle ka kõige konarlikuma tee- või maapinna, väidavad ettevõtte ametnikud. Täis paagiga püsib hõljuk eeldatavasti õhus 75 minutit. Ehkki hõljuki konstrueerimisel on silmas peetud, et seda hakatakse kasutama peamiselt madala lennukõrgusega spordi- ja tarbeliiklusvahendina, kinnitavad arendajad, et seda saab kohandada mitmeteks muudeks rakendusteks.

Hõljukliikuril on intuitiivse ehitusega juhtimisliides, kaheasendiline juhtraud ja neli käiku. Aero-X on umbes 4,5 meetrit pikk ja 2,1 meetrit lai. Kavandatava lisavarustuse hulka võivad tulevikus hakata kuuluma turvapadjad, ujukid veesõiduks ja USA transpordiministeeriumi volituskinnitusega kaubaveohaagised.