Addis Ababa on ligemale 3,4 miljoni elanikuga suurlinn, kus kõneldakse enam kui 80 keelt ja mis on ühtlasi ka tüüpiliseks majanduslikuks Aafrika tiigriks (või lõviks) peetava kristliku Etioopia pealinn. Riik on näidanud stabiilset 9- kuni 12-protsendilist majanduskasvu alates 2004. aastast ja seega tuli  puutumatult üle ka 2008-2009 aastate üleilmsest majanduskriisist. Vaesuspiirist allpool elab ikka veel ligi 30 protsenti elanikest, aga see number on dramaatiliselt vähenemas.

Minevikus ühendas ainus raudteeliin Etioopia pealinna Addis Ababat prantslastele kuulunud ja 1977. aastal iseseisvunud Djiboutiga. Paraku see kitsarööpmeline raudtee kiratses ja jäi 2008. aastal üldse seisma. Euroopa Liit on aidanud ka raudteed standardse rööpmelaiusega teeks uuendada, aga tööd on ikka veel pooleli.

Seda suurem läbimurre oli Addis Ababa linna ja selle lähimat ümbrust teenindava kahe raudteeliini valmimine käesoleva aasta kevadel. Tramme, või õigemine kergraudteeronge praegu testitakse, edaspidi peaks 17,35- ja 16,9- kilomeetrised kaks liini hakkama ka linnaelanikke tööle ja koju toimetama. Kahel liinil on ka kokku 2,7 kilomeetrine ühine osa.

Rongid sellele kergraudteele telliti Hiinast, kus CNR tehastest tuleb kokku 41 rongi, sh 70 protsenti madalapõhjalisi. Neljas suunas oleks võimalik kohale viia kuni 60 000 inimest tunnis, rongid sõidavad 70, maksimaalselt 80 km/h.

Seni on olnud ainus taskukohane ühistransport elanikele Etioopia pealinna bussiliiklus, paksult täis trügitud ja pidevalt liiklusummikutes kinni. Peatustes on hiigelpikad järjekorrad, et bussi pääseda. Pole ka ime, kui kiireim viis koju jõuda on jalgsi.

Nigeerlased on aga kadedusest rohelised, kui odav Etioopia projekt oli:

Elektrifitseeritud Addis Ababa kergraudtee (Light Rail Transit, LRT) programm sai heakskiidu 2011. aastal, nüüdseks on taristu valmis ja rongid võivad hakata peagi reisijaid vedama. Opereerivad selle ronge koos Ethiopian Railways Corporation ja hiinlaste Shenzhen Metro. Rongide ehitamisel on ka erilist tähelepanu pööratud nende taluvusele palavuse ja ägeda päikesekiirguse suhtes.

Kergraudtee on ka üks alussambaid riigi kampaaniale muutuda 2025. aastaks tõeliselt  roheliseks majanduseks, vähendades oluliselt süsinikuemissiooni. Transpordiühendused paranevad, nüüd on vaja vaid loota, et selle Aafrika riigi kodanike elatustase suudab kasvada samas tempos piletihindadega.