275 meetrit pikk Dockwise Vanguard on võimeline laskuma vee alla Costa Concordia alla ning tõusma siis koos vrakiga uuesti pinnale ja vedama selle minema lammutamisele, vahendab BBC News.

Costa Concordia omanikfirma Costa Crociere teatas, et Dockwise Vanguard on üks võimalik valik vraki praegusest kohast Giglio saare juurest minema toimetamiseks 2014. aastal.

30 miljoni dollari suurune leping Dockwise Vanguardi kasutamiseks pakub Costa Crociere teatel ohutut ja sujuvat meetodit laeva transportimiseks seni veel teadmata viimasesse sihtpunkti.

Dockwise Vanguard, mida Royal Boskalis nimetab maailma suurimaks poolallveelaevaks, kasutab hiiglaslikke ballastitanke enese langetamiseks ja tõstmiseks veose pardale võtmiseks.

Royal Boskalise teatel tuleb Dockwise Vanguardil teha mõningaid ümberehitusi, enne kui ta suudab Costa Concordia peale võtta.