“Me leidsime, et inimesed ei taju seda, mis ilmub nende silme ette 0,2 sekundit pärast emotsionaalseid pilte, kuigi pärast neutraalsete piltide vaatamist pole neil märkamisega mingisuguseid probleeme,” rääkis Vanderbilti ülikooli psühholoog David Zald.

Eksperimendi käigus anti katses osalenutele pakk piltidega kaunitest loodusmaastikest ning ehitistest ning paluti neil üks teatud foto üles leida, vahendab PM Online.

Negatiivse ja erootilise sisuga pildid asetati pakki kaks kuni kaheksa kohta enne otsitavat fotot. Mida lähemal oli negatiivne pilt otsitud kujutisele, seda sagedamini ei pannud katsealused seda tähele.

“See näitab, et emotsioone tekitavad pildid mõjutavad tähelepanuvõimet sarnasel moel ja pole vahet, kas need tekitavad positiivse või negatiivse emotsiooni,” märkis Zaldi kolleeg Steven Most Yale’i ülikoolist.

Zald hoiatas ka autojuhte, et kui need sõidu ajal tee ääres neile erootilisena tunduva sisuga reklaamplakatit näevad, tuleb neil arvestada, et hetkeks väheneb nende tähelepanuvõime kõige muu ümbritseva suhtes.