Dioodvalgusti ehk LED (lighting emitting diod) tekitab valgust vaid väga kitsas spektrialas ega tooda seetõttu peaaegu üldse soojust. Seda tüüpi valgusallikad on energiasäästlikud, põrutus- ja vibratsioonikindlad. Praegu on vaid kõrge hind peamiseks teguriks, mis takistab LEDide laiemat levikut, kirjutab Novaator.

Nualight on Iiri firma, kes üritab siseneda oma valgustitega USA turule. Firma esindaja Paul Kelly sõnul on tema firma toodetud LED-valgustite abil võimalik rõhutada eri toiduainete loomulikku värvi - liha punakat tooni, puu- ja juurviljade rohelist või kollast värvi. "Paneme apelsinid särama nagu kalliskivid," tõi Kelly näite. "Tahame ostjates valguse abil isu äratada."

Iirlaste toodetud lampe kasutavad poeketid on juba teatanud, et energiakulu on vähenenud ning kliendid peavad puuviljavalikut värvikamaks.

Ameerika Ühendriikide toidu- ja ravimiamet seab sarnase valgustuse kasutamisele küll piirangud – valgus ei tohi tarbijat toodete tõelise värvuse ja kvaliteedi hindamisel häirida. Hinnata, millal valgus eksitavaks muutub, on seevastu üsna raske. LED-valgustite tootjad väidavad, et nad on reeglist teadlikud ning jälgivad oma toodete omadusi. Dioodvalgustite pikk eluiga ja energiasäästlikkus, samuti lisavõimalused kauba ahvatlevamaks muutmisel – kõik need omadused. kompenseerivad kõrget hinda ja ilmselt on sarnaste valgusallikate laiem levik alles ees.