Tehnoloogia saab eelduste kohaselt tööstusküpseks aastaks 2010 ja on märkimisväärselt odavam, kui praegune viljast piirituse valmistamine, teatab Technology Review.

Coskata juhtkond, kes siiani pole suurt ei oma firmast ega oma plaanidest rääkinud, väidab, et nad on koostöös Oklahoma ülikooliga jõudnud mäele hübriidlahendusega, mis hõlmab nii termokeemilisi kui ka bioloogilisi meetodeid.

GM tagab Coskatale vajaliku rahalise, tehnilise ja turundustoe, et too suudaks oma protsessid viia vajalikule tasemele. Käesoleval hetkel on Coskatal valmimas 148 000 liitrit/aastas pilootvabrik ja selle aasta lõpuks valmib 370 miljoni liitrise tootmismahuga tehas.

Coskata protsess algab kuumutades materjalide gasifitseerimisega, peale mida Coskata kasvatatud uut liiki bakterid pistavad selle jahutatud gaasi nahka ja nende väljaheideteks on 99.7 % puhtusega etanool. Kuna etanool on ka selle protsessi ainus saadus, saab selle protsessi tulemusena ka palju rohkem etanooli kätte kui käesoleval hetkel levinumast katalüütilisest protsessist. Baktereid on ka lihtsam käsitseda, nad ei tee vahet millises vahekorras gaasid segus on.

Coskata on loonud uudse bioreaktori, kus nimetatud bakterid kasvavad õhukestel biokiledel mis katavad õõnsaid kiude. Biogaas pumbatakse kiududesse ja sealt surutakse gaas läbi kiudu katva kile, kust bakterid selle kätte saavad.

Coskata juhtkonna sõnul töötab söövad nimet bakterid küll pea kõike, kuid tegelikkuses meeldib neile kõige rohkem ikkagi puit ja eriti hästi süsinikurikas olmeprügi ning vanad autokummid.

Siiani on firma saanud hakkama mõne tilga tootmisega, äritasandile jõudmine sõltub suuresti paljudest asjaoludest nagu näiteks sisendite maksumus ja kuidas protsess toimib suurtes bioreaktorites.

Teoreetiliselt saab bensiinimootoriga autod sõitma panna ka puhtal piiritusel, kuid käesoleval hetkel on kõige otstarbekam vähendada nafta tarbimist etanooli bensiiniga segades. Statoili bensiinijaamades müüdav biobensiin E85 sisaldab 15% bensiini ja 85% viljast valmistatud bioetanooli.

Möödunud aasta lõpus võttis Ühendriikide valitsus vastu otsuse vähendada olulisel määral sõltuvust välismaistest energiakandjaist — 2025 aastaks peab USA üle 20% vajaminevast mootorikütusest tootma ise.