Kui lennujaama 2006. aastal ehitama hakati, siis oli avamise tähtajaks kuulutatud 30. oktoober 2011. Paraku juba 2010. aastaks oli selge, et tõsiste probleemidega ehitusel, ennekõike seoses tulevase hiigellennujaama tuleohutusega, tähtaegaadest kinni pidada ei suudeta. Ja niikaua tuleb Berliini lennata ikka Tegeli või Schönefeldi lennujaamade kaudu,

6. jaanuaril teatati, et lennujaama ei suudeta ametlikult käiku võtta enne 2014. aastat. Probleemiks ikka see, et lennujaama tulekustutussüsteem ei vasta ehitusloas sätestatule. Väidetavalt olevat 60 kilomeetrit jahutustorusid paigaldatud ilma isolatsioonita, mille parandamiseks tuleb hoone seintesse plaanivälised avaused raiuda. Lisaks olevat ekslaatorid planeeritud juba liiga lühikestena.

Lennujaam hakkaks kasutama kahte maandumisrada, esimene neist on senise Schönefeldi lennujaama käsutuses ja seda on pikendatud 3600 meetrini, teine maandumisrada ehitati 4000 meetrisena, aga selle käikuvõtmine ootab uue lennujaama avamist. Prognoosid pakkusid uue Berliin-Brandenburgi lennujaama mahutavuseks 25 miljonit reisijat aastas. Algne maksumus 3,1 miljardit eurot on ületatud juba vähemalt 1,3 miljardiga.