Rees usub, et selline avastus muudaks meie arusaama iseendast ning inimkonna positsioonist universumis, vahendab
BBC uudist.

Teadlased on raadioteleskoopide abil taevast seiranud 50 aastat, kuid seni pole arenenud elu märke avastatud. “Võimalused selleks on aga paremad kui eales varem,” ütleb Rees. Tänapäevased teleskoobid suudavad kaugete tähtede lähedusest leida Maa-laadseid planeete.

“Tehnika on arenenud sedavõrd, et saame leida Maa-suurusi planeete teiste tähtede ümbert. Nende taevakehade atmosfääre uurides oskame välja selgitada, kas neil asub ookeane ja saari.”

See, et astronoomid ja astrofüüsikud suudavad kujundada pildi Maa-laadsest planeedist tiirlemas ühe teise tähe orbiidil, on suur edusamm.

Londonis toimunud rahvusvahelisel konverentsil, kus arutati väljavaateid avastada maavälist elu, märkis Rees, et leitaks isegi lihtsaimat sorti elu, oleks see selgelt üks 21. sajandi suuravastusi.

“Oletan, et võib leiduda ka sellist elu ja intelligentsi, milleni meie ei küündi, ning loomulikult võib olemas olla arenguvorme, mis ületavad inimese võimekust, nii nagu on inimese areng üle šimpansi omast.”