Uuring: kuidas jaguneb mobiilse interneti kasutajaskond Eestis?


Uuring: kuidas jaguneb mobiilse interneti kasutajaskond Eestis?
Foto: Elisa

Turu-uuringute AS-i uuris mobiilse interneti kasutamist Eestis.

Selgus, et iga teine Eesti elanik kasutab telefonis mobiilset internetti ja turuliider on Elisa (36% klientidest).

Konkurendid on siiski tihedalt kannul. Telia turuosa jäi 34%, Tele2 oma 30% juurde.

Iga operaatori puhul kasutab mobiilset internetti jämedalt võttes iga teine klient. Elisa ja Telia puhul on see number täpsemalt 53%, Tele2 puhul aga 45%. See on kindlasti number, mille kasvamise nimel kõik kolm pingutavad.

Elisa ei jää loorberitele puhkama ja tegeleb juba 4,5G mobiilse andmeside võrgu katsetamisega, et saavutada veel tänavu testis gigabitine mobiilse interneti kiirus (1 Gbit/s). Aprilli keskel testis firma edukalt 600 Mbit/s kiirust.

Turu-uuringute ASi uuringu andmeil kasutab mobiilset internetti telefonis 49% Eesti elanikkonnast. Eelneva aastaga võrreldes on kasutajaid 4% võrra enam, üle-eelmise aastaga võrreldes 12% võrra enam.

Turu-uuringute AS viis mobiilse interneti kasutamise alase uuringu läbi tänavu veebruaris. Valimisse kuulus 2000 inimest.